واکنش غریب‌آبادی به اظهارات نماینده دولت ترامپ درباره ایران

تهران (پانا) - سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در واکنش به اظهارات نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران که از تداوم فشارها در هماهنگی با اروپایی‌ها بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با ایران سخن رانده بود، بر لزوم استقلال و بی‌طرفی این سازمان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش غریب‌آبادی به اظهارات نماینده دولت ترامپ درباره ایران

کاظم غریب‌آبادی با انتشار توئیتی نوشت: «یوکیا آمانو، مدیرکل پیشین آژانس در اظهارات خود در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۹ به مناسبت سال نوی مسیحی، گفت: تلاش‌ها در راستای مدیریت جزئی و اعمال فشار بر آژانس در فعالیت‌های راستی‌آزمایی هسته‌ای، نتیجه عکس داده و بی‌نهایت مضر هستند. اکنون آشکار است که آمانو به چه کشوری اشاره داشت. آژانس باید مستقل، بی‌طرف و حرفه‌ای باقی بماند. ما همه باید این فشارها علیه آژانس را که برای منافع کل جامعه بین‌المللی زیان آور است، رد کنیم.»

الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با نشریه صهیونیستی ــ آمریکایی «الگمینر» تأکید کرد که دولت آینده آمریکا باید سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه دهد و با همکاری متحدان اروپایی واشنگتن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران تحت فشار بگذارند. وی در پاسخ به این سؤال که توصیه‌اش به دولت بایدن درخصوص ایران چیست، با مطرح کردن این ادعای بی‌اساس که آمریکا اکنون در موضع قدرت قرار دارد و ایران در موضع ضعف قرار گرفته، اظهار کرد: «او باید بداند که ایالات متحده دست بالا را دارد. ایران در طول این سال‌ها با فشارهای شدیدی مواجه بوده و تضعیف شده است. ما در موضع قدرت هستیم و باید در هرگونه مذاکرات احتمالی از این برتری استفاده کنیم.»

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که اتحادیه اروپا خواهان همکاری با رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای بازگشت به برجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار