قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند

تهران (پانا) - انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی حقوق بشر اعلام کرد که قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند و وضعیت اسف‌بار انبوه آسیب دیدگان نمایانگر عمق فاجعه بوده به نحوی که این پرونده جنایت علیه بشریت هر روز با صفحات تاریکتری سنگین‌تر شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این بیانیه که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر صادر کرد، افزود: ۷۲ سال از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر به عنوان منشوری در پاسداشت کرامت انسانی و نقطه عطفی در حفظ آزادی، حرمت و حقوق ابناء بشر می­ گذرد. تا امروز تلاش‌های زیادی برای تحقق اهداف مندرج در این اعلامیه توسط سازمان ملل، دولت‌ها، فعالان حقوق بشری و هر آن کس که دغدغه جلوگیری از نابودی بشر به دست خویش را دارد، صورت گرفته است.

این بیانیه می‌افزاید: امروز پس از گذشت ۷۲ سال از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در دهم دسامبر ۱۹۴۸، باز هم جامعه جهانی با بیم و امید به آینده می‌­نگرد، بیم از جنگ و جنایت، تهدید و ترور و امید به آینده­ای که در آن حفظ حقوق بشر نه یک بهانه برای رسیدن به خواسته­‌های نامشروع، بلکه یک واقعیت جاری در جهان باشد، امروز جهانیان امیدوار به جهانی هستند که در آن، دنیای بدون ترور دیگر شعار نباشد و هیچ انسانی قربانی ناعدالتی، زیاده خواهی، نژاد پرستی، جنگ، خشونت و تروریسم نشود.

در این بیانیه آمده است: روز جهانی حقوق بشر، فرصتی است برای تجدید پیمان با فعالان حقوق بشر در سراسر جهان و ابراز همدردی با مدافعان واقعی حقوق بشر از آسیا تا آفریقا و از اروپا تا آمریکا که با نثار جان و سلامت خویش و ترک خانه و کاشانه بر مبانی حقوق بشر صبوری کرده و پایداری آن را ضمانتی عینی بخشیدند.

این بیانیه افزود: قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند که وضعیت اسف‌بار انبوه آسیب دیدگان در ابعاد مختلف نمایانگر عمق فاجعه بوده به نحوی که این پرونده جنایت علیه بشریت هر روز با صفحات تاریکتری سنگین‌تر شده تا جایی که یک جهان را در بهت و تأثر فرو برده است.

در این بیانیه آمده است: اگر چه امروز صاحبان زر و زور و تزویر با جریان شومی با نام سازمان تروریسم به هیچیک از اصول انسانی پایبند نبوده و کمر به نابودی تمامی دستاوردهای بشر در مبانی اعلامیه جهانی حقوق بشر بسته‌­اند، اما باید بدانیم که مقابل انسان‌های آزاده‌­ای هستند که صدای مظلومیت قربانیان جنگ، ظلم، خشونت و ترور را فریاد می‌زنند و در مسیر تحقق اهداف انسانی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر استوار، همدل و همراه هستند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این بیانیه ضمن تجدید پیمان با مبانی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر اعلام می­‌دارد حقوق بشر قربانیان تروریسم مهمترین مصداق واقعی نقض حقوق بشر در جهان بوده که به عنوان درد مشترک جامعه بشری عنایت ویژه سازمان ملل و دولت‌­ها را طلب می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار