ویژه برنامه های قرآنی معاونت پرورشی شهر تهران در هفته قرآن اعلام شد

ولی پوری: کلید کاهش آسیب های اجتماعی در انس نوجوانان مان با قرآن و نماز است

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با شورای معاونین پرورشی شهر تهران و مدیران سازمان دانش آموزی شهر تهران و کارشناسان اداره قرآن، عترت و نماز در بستر شبکه شاد با حضور مهدی نعیمی، رییس اداره قران، عترت و نماز شهر تهران و عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: کلید کاهش آسیب های اجتماعی در انس نوجوانان مان با قرآن و نماز است

مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی شهر تهران در رابطه با تاثیرگذاری انس با قرآن بر کاهش آسیب های اجتماعی گفت: تمسک به قرآن و استفاده از مفاهیم قرآن مشکلات ما را حل می کند. قرآن و نماز خواندن، مخصوصا در نوجوانی مهمترین عامل در کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: «در دوران ما هم تمسک بر قرآن و ائمه اطهار و حضور در هیات ها و نماز جماعت و بزرگ شدن در این فضا، کمک کرد تا کمتر دچار آسیب های اجتماعی شویم. دوری از این مباحث باعث می شود دانش آموز فکرش سمت و سوی دیگری پیدا کند. کلید کاهش آسیب های اجتماعی در نوجوانان مان انس با قرآن و نماز است.»

ولی پوری گفت: «خواندن قرآن مقدمه ورود به آرامش است و چشم نوجوان ما با دیدن آیات قرآن روشن می شود و شناخت قرآن برای نسل جوان حیاتی است. اگر مفاهیم بدرستی برای بچه ها تدوین شود، اهمیت دارد. وی افزود: دوری از خدا و مسجد منشا شیوع آسیب های اجتماعی است و اگر بتوانیم بچه ها را به سمت قران بیاوریم، میتوانیم امیدوار باشیم برنامه های حوزه آسیب های اجتماعی جواب دهد. آنچه اهمیت دارد که تاکید کنیم این است که ممکن است روش های آشنایی با قرآن تغییر کند اما همان موضوعات دهه شصت مهم بوده، اکنون هم مهم است و کلام امام علی(ع) است که "بچه ها را برای نسل خودشان تربیت کنیم" و باید به این سمت برویم که بچه ها را با قران و نماز آشتی دهیم.»

همچنین معاون پرورشی شهر تهران بر اهمیت ادامه فعالیت های قرآنی دانش آموزان در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد تاکید کرد.

مجتبی ولی پوری از اجرای ویژه برنامه های قرآنی بامحوریت فضای مجازی خبر داد و گفت: همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز، ویژه‌ برنامه‌های قرآنی این هفته از تاریخ 23 لغایت 30 آذرماه در کلیه مدارس تهران با محوریت فضای مجازی اجرا می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به روز شمار برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل شهر تهران، افزود: برنامه های این هفته بر مبنای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم و با هدف توسعه و تعمیق آموزه های قرآن، عترت و نماز در سطح همه مدارس تدوین شده است. وی با اشاره به برگزاری با شکوه مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۴رشته و در همه مقاطع تحصیلی بصورت همزمان در هفته قرآن، هدف اصلی از برگزاری این مسابقات را انس با قرآن، عترت و نماز دانست و گفت: مسابقات ابزاری برای این کار و دست یابی به این اهداف است.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت های دیگری مانند برگزاری پیش اجلاسیه های نماز مناطق، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جلسات گفتمان در مدارس و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان و پیگیری برنامه های حفظ قرآن کریم با محوریت جزء سی قرآن کریم با مشارکت دانش‌آموزان حافظ جزء 30 و برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت گفت: از برنامه‌های شاخص در این هفته برگزاری پیش اجلاس نماز با حضور مدیران، معاونین و مربیان پرورشی مدارس به صورت مجازی است که این فعالیت در سطح ادارات آموزش و پرورش مناطق از ابتدای آبان ماه آغاز شده است. از دیگر برنامه های شاخص پویش جشن تکلیف خانگی برای دانش آموزان با توجه به شرایط روز جامعه به صورت فرآیندی است که این برنامه ها در فضای مجازی از هفته قرآن آغاز شده و در نیمه بهمن ماه برای دختران پایه سوم ابتدایی و در هفته اول اسفند برای پسران پایه هشتم پایان می یابد. وی همچنین تصریح کرد: تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات استانی و کشوری سال گذشته در هفته قرآن، عترت و نماز از اولویت های این اداره است.

در ادامه ولی پوری خطاب به مدیران سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: «همکاران سازمان دانش آموزی فعالیت های مورد تاییدی دارند و نیاز بچه های امروز ماست. در بسته تحولی تعریف شده در معاونت پرورشی دو فعالیت داریم که یکی مربوط به سازمان دانش آموزی است و این نشان از اهمیت سازمان دانش آموزی بر تربیت دانش آموزان دارد.»

وی راجع به فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: «در موضوع اموزش های تشکیلاتی حدود183هزار نفر جذب پیشتازان شده اند که جای تقدیر دارد و اکنون آموزش این تعداد بسیار مهم است. پس باید آموزش این پیشتازان در فضای مجازی به جد پیگیری شود. همچنین امسال قرار است مجلس دانش اموزی در مناطق هم شکل بگیرد و امیدوارم این مهم پیگیری شود. موضوع دیگر آموزش خبرنگاری پاناست. اهمیت خبرگزاری پانا و فعالیت بچه ها بلحاظ دید سیاسی و اجتماعی که دانش آموز پیدا نی کند، مهم است و باید حتما در اولویت کارهای سازمان دانش آموزی قرار داده شود.»

ولی پوری افزود: «از فرصت کانال مدرسه پیشتازان سازمان دانش آموزی در شبکه شاد که بیش از20هرار نفر عضو دارد برلی محتواهای پربار نهایت استفاده برده شود.»

نعیمی: از یک مدرسه قرآنی به خانواده های قرآنی رسیده ایم

در ادامه نشست مهدی نعیمی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران گفت: «همه هفته های ما قرآنی است ولی میخواهیم هفته قرآن را نمادین به مرور فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو بپردازیم. از یک مدرسه قرآنی به خانواده های قرآنی رسیده ایم، پس مهم است برنامه ریزی برای فعالیتهای قرآنی داشته باشیم. برنامه ها و مسابقات قرآنی حتما در همه مدارس در بستر شبکه شاد انجام شود.»

وی افزود: «در هفته پیش رو محافل مسابقات قرآنی را داریم. اجلاس سراسرس نماز امسال با عنوان "پیوند مدرسه، مسجد و منزل" است و چون مدارس غیر حضوری است، برنامه های فضای مجازی اهمیت بیشتری دارد. در هفته پیش رو پیش اجلاس سراسری نماز را هم خواهیم داشت. موضوع جشن تکلیف را به صورت فرآیندی در نظر گرفته ایم. مقرر شد جشن تکلیف دختران را در روز میلاد حضرت زهرا (س) تعریف کنیم و برای پسران در روز میلاد امام علی(ع) تعریف شود و تا آن روز موضوع تبلیغ و محتوای آموزشی در برنامه های مان آغاز شود.»

باستانی: همه ما در برابر قرآن مسئولیم

در ادامه عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران با تبریک شروع هفته قرآن گفت: «قرآن فقط مختص حوزه قرآن نیست و همه حوزه پرورشی و از جمله همه ما در سازمان دانش آموزی وظیفه داریم فعالیت های لازم را در این حوزه داشته باشیم.»

باستانی گفت: «یکی از 25بسته تحولی مربوط به سازمان دانش آموزی است که سه بخش مهم تشکیلات، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا را دارد.»

وی افزود: «مجلس دانش اموزی برای اولین سال در سطح مناطق و استان فعال می شود و تقویم اجرایی برای مناطق ارسال شده، که انشاله مجلس در سطح مناطق هم تشکیل شود. موضوع دوم بحث تشکیلات است و چون دانش آموزان را حضوری نداریم باید آموزش ها فراهم شود. برلی این امر دو راهکار ارایه کردیم، یکی اینکه در مناطق گروههایی در بستر شاد تشکیل شود و مدیران هر منطقه مسئولیت آموزش به پیشتازان شان را داشته باشند و دیگری استفاده از فرصت کانال مدرسه پیشتازان است که آنجا همه آموزش ها انجام می شود.»

باستانی افزود: «فعالیت دیگر سازمان دانش آموزی خبرگزاری پانا است که آموزش دانش آموزان مان از شهریورماه شروع شد و 700دانش آموز حضور پیدا کردند و اکنون مناطق خوب است از ظرفیت خبرنگار دانش اموزهای شان استفاده کنند تا آموزش های شان کاربردی تر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار