اتفاقی عجیب و تاریخی در فوتبال جهان؛ تیم ملی فوتبال قطر رسما اروپایی شد

تهران (پانا) - در اتفاقی عجیب و تاریخی تیم ملی فوتبال قطر که عضو کنفدراسیون فوتبال آسیاست، در دیدارهای رسمی قاره اروپا شرکت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اتفاقی عجیب و تاریخی در فوتبال جهان؛ تیم ملی فوتبال قطر رسما اروپایی شد

شرکت تیم‌های ملی عضو یک کنفدراسیون در رقابت‌های رسمی قاره دیگر هر چند پیش از این در قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی سابقه داشت، اما اینبار شاهد یک اتفاق تاریخی در فوتبال جهان خواهیم بود.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال قطر دقایقی قبل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تیم ملی فوتبال این کشور برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 راهی اروپا خواهد شد و در دیدارهای مرحله گروهی به مصاف تیم‌های اروپایی می‌رود.

بر این اساس قرار است، تیم ملی فوتبال قطر در گروه A رقابت‌ها با تیم‌های ملی پرتغال، صربستان، ایرلند، لوگزامبورگ و آذربایجان همگروه شود. البته دیدارهای قطر در این گروه محاسبه امتیازی نخواهد شد و با توجه به اینکه گروه A پنج تیمی است، قطری‌ها حکم بازی دوستانه برای تیمی را دارند که در هر هفته از رقابت‌ها استراحت دارند. البته فعلا مشخص نیست که دیدارها با توجه به رفت و برگشت بودن، به میزبان قطر هم برگزار خواهد شد یا خیر.

این تصمیم از سوی اتحادیه فوتبال اروپا در حالی است که یوفا 55 عضو دارد و در گروه‌بندی انتخابی جام جهانی 5 گروه با حضور پنج تیم دیدارهای خود را برگزار خواهند کرد و حضور قطر در رقابت‌های این قاره مانند اتفاقی که در کوپا آمه‌ریکا توجیه جدولی ندارد و تنها حاکی از قدرت بالای اقتصادی فوتبال این کشور است که برای آماده شدن تیم ملی فوتبال‌شان برای حضور در جام جهانی 2022، دست به هر کاری می‌زنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار