مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان خبر داد:

توزیع ۷۰۰ بن کارت حمایتی در حاشیه شهر

اجرای مرحله دوم طرح همسفره با همسایه

سمنان (پانا) - مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با اشاره به توزیع ۷۰۰ بن کارت حمایتی در حاشیه شهر استان سمنان، توسط گروه جهادی جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) استان سمنان خبرداد که فاز جدید طرح همسفره با همسایه در حال حاضر با مشارکت 10 گروه جهادی در 10 محله استان سمنان آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۷۰۰ بن کارت حمایتی در حاشیه شهر

محمدامین بخشیان در جمع خبرنگاران، خدمت به مردم به ویژه قشر محروم را از جمله اهداف انجام شده دانست و گفت: امید است بتوانیم با اجرای طرح‌های مختلف خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کرده و البته برای اجرای برنامه‌ها از ظرفیت‌های مردمی و معتمدان محل استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶ آذر، مبدأ جنبش دانشجویی و روزی است که حیات جنبش دانشجویی آغاز شد، افزود: ۱۶ آذر نماد استکبارستیزی، استبدادستیزی، آرمان‌خواهی و ... است.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با عنوان این مطلب که دانشجو مؤذن جامعه است، گفت: بسیج دانشجویی چشم بیدار انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها است و شاهد نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به بسیج دانشجویی هستیم.

بخشیان با بیان اینکه بسیج دانشجویی موظف به تربیت کادر برای سنگرسازی و سنگرداری و تربیت نیروهای تراز انقلاب است، تصریح کرد: ۱۶ آذر نماد نه شرقی و غربی است و با این نگاه به روح نهفته و جنبش رستاخیز دانشجویی می‌نگریم.

وی با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی تخصصی و تربیت نیروهای انقلابی از وظایف بسیج دانشجویی است، خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دارای تنوع مأموریتی است و از علمی‌ترین تا عملی‌ترین مأموریت‌ها را برعهده دارد.

جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال کمک مواسات توسط بسیج دانشجویی سمنان

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان، با عنوان این مطلب که دانشجویان بسیجی این استان در طرح مواسات و کمک مومنانه برای نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا، اقدامات درخور توجهی انجام داده و ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری کردند.

بخشیان از حضور بالینی و تقدیر از کادر درمانی توسط بسیجیان دانشجوی استان سمنان نیز خبر داد و بیان کرد: جمع آوری و توزیع بسته‌های کمک معیشتی و بهداشتی و ماسک بین نیازمندان در زمره دیگر فعالیت های بسیج دانشجویی در دوران کرونا بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین جمع‌آوری کمک‌های دانشگاهیان و رفع نیازهای دانشگاه علوم پزشکی از طریق تهیه تعدادی از تجهیزات مورد نیاز دانشگاه و ورود هسته‌های شکل گرفته به مسائل و مشکلات پسا کرونا از دیگر فعالیت‌های بسیج دانشجویی استان سمنان بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با بیان اینکه بسیج دانشجویی این استان در ۱۲ حوزه و بیش از ۸۰ پایگاه فعالیت می‌کند، افزود: ۱۴۳ هسته فعالیت در استان سمنان وجود دارد که در هر هسته سه دانشجوی بسیجی حضور دارند و در زمینه های جهادی و ناظر بر حل مسائل مختلف مانند فرهنگی و اقتصادی، هسته‌های مطالبه گر و گفتمان ساز و هسته های پژوهشی فعالیت می کنند.

تولید لوله‌های آزمایشگاهی به همت دانشجویان بسیجی

بخشیان ادامه داد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود نیز هسته‌های بسیج دانشجویی فعال هستند و یکی از دستاوردهایی که دانشجویان روی آن کار می‌کنند، تولید لوله‌های آزمایشگاهی ویژه‌ای است که بخش پزشکی به آن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در قالب هسته‌های مسأله‌محور با احصای مسائل و تعریف و تدوین حل مسأله‌ به‌عنوان زبان گویای مردم به فعالیت می‌پردازند، بیان کرد: از دیگر مواردی که هسته‌های مسأله‌‌محور روی آن کار می‌کنند، موضوع سرمازدگی محصولات کشاورزی است که همیشه دامن‌گیر کشاورزان بوده و بسیجیان در حال پردازش آن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار