رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت اعتبار اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت طبق لایحه بودجه دولت به ۱۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان

به گزارش ایرنا، وحید قبادی دانا روز سه شنبه در نشست با نمایندگان تشکل های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت در محل بهزیستی افزود: اختصاص این بودجه درحالیست که طبق برآوردها برای اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است که البته شرایط کشور را درک می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۸۳ مصوب شده بود اما تا سال ۹۷ هیچ بودجه ای به آن تخصیص نیافت و در سال ۹۷ برای نخستین بار ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص یافت اما تخصیص داده نشد؛ در سال ۹۸، ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اختصاص یافت که ۷۷۶ میلیارد تومان آن معادل ۷۲ درصد بودجه اختصاص یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در سال ۹۹، ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مربوط به بیمه خدمات توانبخشی اختصاص یافت که از فروردین ماه، تخصیص مربوط به بهزیستی آغاز شده است.

قبادی دانا در ادامه به نقش مددکاران اجتماعی در ارائه خدمات مددکاری به مددجویان اشاره کرد و افزود: 2500 نفر از پرسنل بهزیستی، مسئول رسیدگی به پرونده مددکاری مستمری بگیران و افراد تحت پوشش بهزیستی هستند که فقط ۱۵۵ نفر از آنان رشته تحصیلی مرتبط با مددکاری دارند.

وی اضافه کرد: اما با اجرای طرح مراکز مثبت زندگی، ۱۰ هزار مددکار در قالب مراکز غیردولتی تحت پوشش بهزیستی به مددجویان خدمات رسانی خواهند کرد که همه آنها دارای رشته مرتبط با مددکاری هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سامانه شفافیت بهزیستی گفت: همه املاک بهزیستی، پرداختی مستمری ها و همه قراردادها، دعاوی و موافقت نامه ها روی این سامانه قابل مشاهده است.

قبادی دانا افزود: همچنین ۸۲ درصد بودجه سازمان بهزیستی کشور کاملا به صورت الکترونیکی پرداخت می شود و با کد مشخص برای افراد حقیقی و حقوقی قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار