استاندار مازندران: توسعه پایدار بر پایه مردم‌محوری شکل می‌گیرد

حسین‌زادگان: سازمان دانش‌آموزی مازندران امروز به جایگاه مناسبی رسیده است

ساری (پانا) - استاندار مازندران تأکید کرد که برای رسیدن به توسعه پایدار راهی جز این نیست که محور و اولویت کار را بر پایه مردم بنا نهاد و مردم‌محور بود و سازمان دانش‌آموزی را نمونه سمنی دانست که مشارکت و کنار هم قرار گرفتن چقدر می‌تواند موثر باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: توسعه پایدار بر پایه مردم‌محوری شکل می‌گیرد

نشست صمیمی استاندار مازندران با شورای معاونان، مدیران و‌ رؤسای اداره‌ها، معاونان پرورشی و رؤسای سازمان دانش‌آموزی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور دانش‌آموزان تشکلات پیشتازان شامل اعضای مجلس، شورا، مجمع و خبرگزاری دانش‌آموزی پانا امروز به صورت هم‌زمان در تمامی شهرستان‌ها و مناطق برگزار و به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این نشست، عضویت 120 هزار نفری دانش‌آموزان در تشکل پیشتازان استان را کاری فوق‌العاده توصیف کرد که بعد از چند سال رخ داده و تأکید کرد که البته این به آن معنا نیست که تشکل‌ها و مجموعه‌های دیگر و یا درگذشته کار انجام نشده است اما کار فوق‌العاده یعنی کاری که با کارهای گذشته تفاوت داشته و پر شتاب باشد.

او گفت: «آمار پیشین عضویت دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی قابل قبول نبود و البته ما در پی آمار نیستیم بلکه ابتدا باید دانش‌آموزان وارد یک مجموعه شوند و به لحاظ کمی به حد قابل قبولی برسند و سپس بحث کیفی را در نظر بگیریم و بعد از فاز اول که افزایش تعداد اعضا است، در فاز دوم و مهم‌تر حفظ آنان با برنامه‌های موثر و جذاب و انتقال مشارکت به عنوان یک فرهنگ نهادینه در آنان است.

حسین‌زادگان رسیدن به شرایط فعلی عضویت دانش‌آموزان در تشکل پیشتازان را نتیجه جدی قلمداد کردن این موضوع و پیگیری آن با همکاری روسا و مدیران و مربیان دانست و گفت: «این موضوع مانند به فعالیت درآوردن دوباره صنایع راکد استان که تحت تملک بانک‌ها بودند، است که با جدیت پیگیری شد و به نتیجه رسید. این وظیفه یک مسئول است.»

رییس شورای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد که سازمان دانش‌آموزی یک مجموعه زینتی نیست، یادآوری کرد که برای رسیدن به توسعه پایدار راهی جز این نیست که محور و اولویت کار را بر پایه مردم بنا نهیم و مردم‌محور باشیم.

او توضیح داد: «توسعه همه‌جانبه و پایدار در بحث‌هایی مانند محیط زیست، گردشگری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و غیره اگر قرار است اتفاق افتد، یک ستون اصلی‌اش دانش‌آموزان هستند. در موضوع کرونا به این باور رسیدیم که اگر مردم رعایت کنند و صیانت از خوشان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدانند موفق می‌شویم؛ هرچند در برخی شهرستان‌های مختلف درجات مختلفی از مسئولیت‌پذیری وجود دارد. در جوامع روستایی در این حوزه مشکلات کمتری داریم زیرا جامعه کوچکتر است و با پا درمیانی ریش‌سفیدان و روحانیون حل می‌شود.»

حسین‌زادگان تأکید کرد که اگر معتقدیم که در سال‌های آینده مردمی با اعتماد به نفس و جامعه‌پذیری بیشتر و مشارکت‌جوتر داشته اشیم، امروز باید از دانش‌‌آموزان شروع کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز سازمان دانش‌آموزی اکنون به لحاظ کمی به جایگاه خوبی رسیده است، گفت: «به سازمان دانش‌آموزی به شکل یک نمونه نگاه کنیم که اگر قرار است کنار هم قرار بگیریم چقدر می‌توانیم موثر باشیم.»

رییس شورای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران پیشنهاد داد که شرایط عضویت برای پیشتازان همیشگی باشد و برای یک دوره خاص از سال نباشد و تأکید کرد که همه کمک کنند به حد نصاب برسد و همه مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار