طرح ایران مهارت مختص دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد

کرج(پانا)- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری و اجرای طرح ایران مهارت برای دانش آموزان مناطق محروم درسطح مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح ایران مهارت مختص دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد

به گزارش دفتر معاونت آموزش متوسطه اداره کل استان البرز طرح ایران مهارت برای دانش آموزان مناطق محروم در دوره اول متوسطه اجرا خواهد شد.

مهریار کرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل استان البرز عنوان کرد: ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب و تفاهم مشترک بین سازمان فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش رسیده است که هدف اولیه از اجرای این طرح برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان اول متوسطه و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای وآموزشگاههای آزاد است.

کرمی خاطرنشان کرد: هدف کلی از اجرای این طرح ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعدادهای متفاوت و دست ورزی است که جمعیت هدف این طرح ،دوره اول متوسطه بوده و با توجه به پودمان های کار و فناوری و نیاز دانش آموزان و علاقه مندی آنها برخی مهارتها ی کاربردی به دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف آموزش داده خواهد شد .
این مقام مسئول در ادامه متذکر شد: با توجه به رایزنی‌های موجود، مقداری اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است که آموزش حدوداً ۲۴ هزار نفر ساعت مختص دانش آموزان مناطق محروم ،در دوره های اول متوسطه ،متناسب با فضای مجازی در حال اجرا است و این موضوع بین مناطق مختلف تقسیم شده است و آن دسته از دانش آموزان نیازمند به طرح ایران مهارت ،متناسب با علاقه مندی های خود می توانند از طریق مدارس آموزش های لازم را کسب کنند.
وی در ادامه گفت: حدود صد و پنج استاندارد آموزشی مختلف به صورت مجازی به ۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان ،آموزش داده می شود که دانش آموزان مناطق محروم تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
کرمی در پایان اظهار کرد: طرح ایران مهارت حدودا ۳سال است که در حال اجراست و در سال گذشته نیز اغلب دانش آموزان در این طرح شرکت داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار