در تابستان امسال؛

نرخ تورم کالا‌های صادراتی افزایش یافت

تهران (پانا)‌- طبق اعلام مرکز آمار ایران ، نرخ تورم کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل تابستان در مقایسه با فصل بهار ۱۰.۱ واحد درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۴۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نرخ تورم کالا‌های صادراتی افزایش یافت

به گزارش مرکز آمار ایران؛ تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل تابستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل قبل، ۳۵،۹ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی بهار ۱۳۹۹ (برابر با۲۸.۰ درصد) حدود ۷.۹ واحد درصد افزایش داشته است.

همچنین تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری نیز در فصل تابستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل قبل، ۰.۸ درصد افزایش داشته که در مقایسه با تورم فصلی بهار ۱۳۹۹ (برابر با ۱.۲- درصد) حدود ۲.۰ واحد درصد افزایش داشته است.

در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم فصلی در بخش ریالی مربوط به گروه «آلات و دستگاه‌های اپتیک، عکاسی، سینماتوگرافی، سنجش، کنترل، دقت سنجی، و...» (۸،۶ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته به آن» (۵۴.۰ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل تابستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۳۱،۴ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه بهار ۱۳۹۹ (برابر با ۸۸.۸ درصد) ۴۲.۶ واحد درصد افزایش داشته است.

همچنین تغییرات شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری در فصل تابستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل مشابه سال قبل۲.۰ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه بهار سال ۱۳۹۹ (برابر با ۳.۴- درصد) ۵.۴ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به گروه «مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» (۴۰،۵ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزاء و قطعات آنها؛ و ...» (۵۸۹.۳ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ۱۳۹۹ برابر با ۹۴،۹ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه بهار ۱۳۹۹ (برابر با ۸۴.۹ درصد) ۱۰.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

تغییرات میانگین شاخص قیمت کالا‌های صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ۱۳۹۹ برابر با ۶.۵- درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه‌ی بهار ۱۳۹۹ (برابر با ۷.۸- درصد) ۱.۳ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه «مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد و ...» (۲۹،۸ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزاء و قطعات آن‌ها و ...» (۴۳۲.۷ درصد) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار