رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با پانا

دوومیدانی ایران شانس ۲ سهمیه دیگر المپیک را دارد

احسان حدادی به زودی به ایران برمی‌گردد/ آموزش ‌و پرورش وارد شورای راهبردی فدراسیون دوومیدانی می‌شود/ هدف‌گذاری فدراسیون رده‌های پایه هستند

تهران (پانا) _هاشم صیامی با ابراز امیدواری از کسب دو سهمیه جدید برای دوومیدانی ایران در المپیک توکیو، از برنامه‌ریزی بلند مدت فدراسیون برای تقویت رده‌های پایه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
دوومیدانی ایران شانس ۲ سهمیه دیگر المپیک را دارد

هاشم صیامی در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران و تمرینات آن‌ها گفت: « دوومیدانی‌کاران زیر نظر هیئت‌ها پیگیر تمرینات خود هستند و شرایط خوبی دارند. فعلاً به علت شیوع ویروس کرونا ترجیح بر این است که ملی‌پوشان هر کدام به صورت جداگانه تمرینات خود را پیگیری کنند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.»

وی با بیان اینکه اردوی‌های برون مرزی برای دوومیدانی‌کاران در دستور کار قرار نگرفته است، عنوان کرد: « با توجه به شرایط فعلی ترجیح این است که ملی‌پوشان همگی در ایران تمرینات خود را پیگیری کنند. امسال علاوه بر اینکه سال حساسی برای ورزش کشور است اما با توجه به شیوع این بیماری محدودیت‌های زیادی هم وجود دارد، بنابراین باید بهترین شرایط را در ایران برای ورزشکاران فراهم کنیم تا بتوانند بهترین بهره را ببرند. »

رئیس فدراسیون دوومیدانی در ادامه تاکید کرد: « هم‌اکنون بهنام شیری با هادی سپهرزاد در تهران تمرینات خود را پیگیری می‌کند. محمد ابارقی در کیش تمرینات را ادامه می‌دهد، قرار بود برای مهدی پیرجهان اردویی در آفریقای جنوبی داشته باشیم، اما همان‌طور که گفتم با توجه به شیوع ویروس کرونا فعلاً به صلاح نیست که دوندگان خارج از کشور اردوی برون مرزی داشته باشند و به همین خاطر او از ۱۵ آذر تمرینات را در جزیره کیش دنبال می‌کند. »

صیامی در پاسخ به این سؤال که دوومیدانی برای کسب سهمیه چقدر شانس دارد، عنوان کرد: « اگر همه چیز خوب پیش برود من فکر می‌کنم در دوومیدانی شانس یک تا دو سهمیه دیگر داشته باشیم، البته هدف اصلی ما کسب سهمیه نیست چرا که ما باید از همین حالا روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کنیم و مهم کیفیت است و به کمیت نباید توجه کنیم. در فدراسیون دوومیدانی یک استراتژی بلند مدت ترسیم کرده‌ایم که هدف‌گذاری ما بیشتر روی ملی‌پوشان رده پایه باشد تا نسلی که برای دوومیدانی در آینده داشته باشیم بتوان روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنیم. »

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد شرایط احسان حدادی و عدم بازگشت او به ایران با گذشت ۴۸ روز از جراحی‌اش گفت: « با حدادی پیوسته در ارتباط هستیم، او خدا را شکر مراحل درمانی پایش را سپری کرده است و به زودی هم به ایران برمی‌گردد. با توجه به اینکه پزشک حدادی تشخیص داده بود یک استخوان زائد در پای حدادی بوده است، بنابراین عمل سختی پشت سر گذاشت. کارهای مربوط به فیزیوتراپی و ریکاوری هم انجام داده است و تا چند روز آینده به ایران بازمی‌گردد. »

صیامی در پاسخ به این سؤال که اقامت طولانی او علاوه بر جراحی‌اش که بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی بود، هزینه زیادی به ورزش متحمل کرد، گفت: « حدادی یک سرمایه برای ورزش ایران است و در این راه هم همه متولیان ورزش دست به دست هم دادند و از او حمایت کردند. در این راه فدراسیون پزشکی ورزشی کمک بسیار زیادی کرد، همچنین کمیته ملی المپیک و فدراسیون هم کمک کردند. همان‌طور که گفتم باید این قهرمانان برای ایران حفظ شوند تا میدان بین‌المللی برای کشور افتخارآفرینی کنند. »

صیامی در مورد وضعیت حسن تفتیان اظهار کرد: « تفتیان در آکادمی ملی المپیک زیر نظر چراغی مربی خود تمرینات را پیگیری می‌کند، البته او برنامه‌های خود را به فدراسیون داده و قرار است پس از بررسی کمیته فنی در مورد ادامه برنامه تمرینی‌اش تصمیم بگیریم‌. تمام تلاش ما این است که در شرایط فعلی، بهترین امکانات را برای دوومیدانی‌کاران فراهم کنیم. »

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: « قرار است در هر کمیته افراد متخصص به همان ماده ورزشی حضور داشته باشند تا با بررسی شرایط هر ورزشکار به فدراسیون راهکار بدهند. به زودی شورای راهبردی هم متشکل از ۵ رئیس هیئت استانی و نمایندگانی از آموزش و پرورش و نیروهای مسلح تشکیل دهیم که در واقع نوعی اتاق فکر فدراسیون است و به ما در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار