امام جمعه موقت تهران: شهید فخری‌زاده، سلیمانیِ عرصه علم بود

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید محسن فخری‌زاده بدیل شهید سلیمانی در عرصه علمی بود و جایگزینی ندارد، گفت این شهید همه عمر خود را برای پیشرفت عرصه دفاعی صرف کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت تهران: شهید فخری‌زاده، سلیمانیِ عرصه علم بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری زاده که با حضور سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و خانواده شهید محسن فخری زاده برگزار شد با درود و سلام به حضرت بقیه الله و نائب امام زمان (عج) اظهارکرد: از دیدگاه قرآن کریم انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و اصولا انسان بر روی زمین آمد تا نماینده خدا بر روی زمین باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر کرونا و ابتلای همه گیر آن نبود مجاهدت شهید فخری زاده در ساختن کیت کرونا برجسته نمی‌شد و اگر هشت سال جنگ نبود مجاهدت‌های دفاعی او نشان داده نمی‌شد. مرگ را هم خدا آفریده که پرواز و پوست انداختن آدمی است. از سوی دیگر مرگ راحتی از آلام و خلاصی از بندهای این عالم است.

صدیقی گفت: دنیا همچون مسابقه‌ای است که خداوند آن را ترتیب داده تا نتیجه اعمال انسان‌ها مشخص شود. خداوند عالم را جبهه مشخص کرده است.

وی ادامه داد: آدم بدبخت خود را می‌فروشد و دست به اعمال ضدانسانی می‌زند. آیا ارزش دارد که فردی جان شریف‌ترین و خدمت‌گزارترین افراد را با گرفتن پول بگیرد؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دو جهاد داریم که جهاد با قلم بسیار با ارزش‌تر از سایر انواع جهاد است، اظهار کرد: ما باید در تمام عمر رزمنده باشیم و عمر خود را در جهاد صرف کنیم. ما باید برای خدا خدمت و کار کنیم و اگر غیر از خدا برای فرد دیگری کار کنیم ارزش کار ما پایین می‌آید.

صدیقی افزود: شهید فخری زاده را خدا انتخاب کرد و این کالا برای عرش خدا با ارزش است و هر چه دارد با خدا معامله می‌کند و همه کارهای او الهی است. ما نباید به استکبار اجازه دهیم که کسی را به قتل برساند، چون همواره قدرت و اقتدار در کشته شدن نیست؛ بلکه در کشتن نیز اقتدار وجود دارد.

وی ادامه داد: آنچه در زندگی شهید ما مایه افتخار است این است که چشمه افتخار بود و تمام عمر خود را برای پیشرفت عرصه دفاعی صرف کرد و عاشقانه به میدان آمد. شهید فخری زاده جزو بهترین دانشمندان دنیا بود و نام آن جزو ۱۰۰ دانشمند برتر جهان مطرح شده است. او بدیل شهید سلیمانی در عرصه علمی بود. او در جبهه علمی خود شهید سلیمانی است و جایگزینی ندارد. البته راه شهید رهروانی هم دارد که راه او را ادامه می‌دهند، اما هیچ فردی جایگزین فرد دیگری نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار