19 درصد دانش آموزان با مشکل چاقی و اضافه وزن روبرو هستند

داراب (پانا) - بیش از ۸۴ درصد دانش آموزان و نزدیک به 29 هزار نفر دانش آموز دارابی در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) مشارکت داشتند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
19 درصد دانش آموزان با مشکل چاقی و اضافه وزن روبرو هستند

با توجه به اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) در شروع سال تحصیلی جدید و ثبت اندازه قد، وزن و سن آنان در سامانه سناد و کسب اطلاعات و محاسبه وضعیت چاقی و اضافه وزن در سه مقطع تحصیلی دختر و پسر نزدیک به ۱۹ درصد دانش‌آموزان با مشکل چاقی و اضافه وزن روبرو هستند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و ساعت کلاس درس تربیت بدنی، کانون‌های ورزشی، عدم برگزاری مسابقات ورزشی و کم تحرکی و کاهش فعالیت بدنی دانش آموزان مدیران به همت محترم مدارس، معاونین، معلمان تربیت بدنی، مراقبین سلامت و سایر همکاران و حمایت و کمک اولیا در تلاش هستیم تا ضمن پیشگیری از این بیماری و عوارض مرتبط با آن، با ارائه مشاوره تغذیه مناسب و اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی در منزل گام‌های موثری در کاهش اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان برداشته شود.

ابراهیم کشاورز، کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش داراب در گفت‌وگو با پانا گفت: برگزاری جلسات مختلف در این زمینه، دوره‌های ضمن خدمت برای مدیران، معاونین، معلمان تربیت بدنی، مراقبین سلامت برگزار شده به دلیل اهمیت بحث کنترل وزن و چاقی در شورای آموزش وپرورش، شورای ورزش مطرح شد.
سه مرکز بهداشتی برای حضور دانش‌آموزان و مشاوره تغذیه رایگان به آنان از طرف شبکه بهداشت و درمان معرفی شده است و پزشکان خانواده برای کمک و مشاوره به دانش‌آموزان آمادگی لازم دارند.

همچنین به دلیل اهمیت موضوع، امیدواریم با برنامه‌ریزی همکاران و کمک خانواده‌ها در مرحله دوم این طرح که در ۱۵ اسفندماه برگزار می‌گرد شاهد کاهش ۳ درصدی دانش آموزان چاق و اضافه وزن باشیم.
در ضمن اختتامیه این طرح در اردیبهشت ماه به مناسب هفته سلامت برگزار می‌شود و عوامل اجرایی و دانش‌آموزانی که در کاهش وزن خود موفق شده‌اند مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

بیش از ۸۴ درصد دانش‌آموزان، نزدیک به ۲۹ هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند که از تمامی عوامل اجرایی صمیمانه قدردانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار