شوکت حجت »: دغدغه داشتن حال ‌خوبِ دیگران در حال خودمان تاثیرگذار است

تهران (پانا) - مهمان شنبه شب برنامه «دست در دست» شوکت حجت با صدایی خاطره‌انگیز بود که در فیلم‌ها، سریال ها و به ویژه انیمیشن‌های بسیاری به جای شخصیت‌های مختلفی صحبت کرده و در خاطره شنیداری بسیاری از ما جا دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شوکت حجت »: دغدغه داشتن حال ‌خوبِ دیگران در حال خودمان تاثیرگذار است

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، در دوران قرنطینه که بسیاری وقت خود را با فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون پر می‌کنند، برخی از فعالان این عرصه، وظیفه دشوارتری می‌یابند که یکی از این گروه ها، جامعه گویندگان و دوبلورهای صدا و سیما هستند. برنامه «دست در دست» تا کنون افزون بر میزبانی از هنرمندان و جهادگران عرصه نیکوکاری با دعوت از سه دوبلور پیشکسوت یعنی نصرالله مدقالچی، داود نماینده و شوکت حجت پای صحبت این دسته از هنرمندان نشسته است.
شوکت حجت در ابتدای این برنامه بیان داشت: فضای پاییزی امسال شرایط ویژه‌تری داشت اما همچنان دوبله و کار ادامه دارد. در دوبله به صورت تک تک با دوستان کار می‌کنیم. چون استودیو فضای محدود و بسته‌ای دارد و از هواکش هم به خاطر صدایی که دارد نمی‌توان استفاده کرد، همه شرایط برای حضور ویروس کرونا در این محیط مهیاست.
گوینده نقش فیلیکس در «قصه های جزیره» ادامه داد: فکر می‌کنم اولین نفری بودم که در میان دوبلورها به کرونا مبتلا شدم اما معتقدم طی این دوران باید فرکانس‌‌مان را در بالاترین حد نگه داریم و ضمن رعایت دستورالعمل‌ها نترسیم. من زمانی‌که ترسیدم به کرونا مبتلا شدم.
حجت درباره گروه «زنجیره عشق» بیان داشت: نزدیک به 20 نفر از دوستان همدلانه در کنار هم قرار گرفتیم و حلقه‌های مهربانی تشکیل داده‌‌ایم و قصد داریم تا در سطح وسیع تری آن را گسترش دهیم. فکر می کنم اگر دغدغه حال خوب دیگران را داشته باشیم این اتفاق در سطح زندگی خودمان هم تاثیرگذار خواهد بود.
فیروزه سلطان‌محمدی ورزشکار سانحه دیده، جهادگر و پرستار مهمان بعدی برنامه بود. او با بیان اینکه از 13 سالگی به یک بیماری نادر و عجیب به نام لوپوس (یکی از انواع بیماری‌های خود ایمنی) مبتلا شده بیان داشت: ورزش را با پاراگلایدر شروع کردم و از سال 88 در این رشته فعالیت کرده و توانستم مقام سوم کشوری را از آن خود کنم.
وی ادامه داد: سال 96 در حین پرواز دچار آسیب‌دیدگی شدید شدم که معلولیت پا را برایم به همراه داشت. اما ضمن فعالیت در ورزش پارادومیدانی، پرتاب دیسک و وزنه، 23 سال است که به شغل شریف پرستاری اشتغال دارم.
شوکت حجت بیان داشت: برخی از انسان‌ها دست از ماموریت ویژه خود در جهان برنمی دارند. این افراد تحسین‌برانگیزند. در کار خیر بیشترین حس، شعف است که به انسان دست می دهد.
سلطان‌محمدی بیان داشت: در هر یک از پیک‌های کرونا و افزایش بیماران حال دل ما هم خوب نیست و امیدوارم سلامتی در همه دنیا گسترش یابد. نقاهت‌گاه‌هایی را تشکیل داده‌ایم که بتوانیم زنجیره بیماری را قطع کنیم. در این محل هم از بیمارانی که تازه ترخیص شده‌اند و امکان به خانه رفتن ندارند یا بیماران تست مثبتی که در خانه امکان قرنطینه شدن را ندارند پذیرایی می‌کنیم.
این جهادگر ادامه داد: در عمق تاریکی وقتی کورسوی امیدی پیدا می‌شود نباید آن را از دست داد، آن نور نجات دهنده است.
گفتنی است «دست در دست» تا کنون علاوه بر میزبانی از اهالی فرهنگ و هنر از جمله لاله اسکندری، سوگل طهماسبی، کاوه خداشناس، داود نماینده، نصرالله مدقالچی، شوکت حجت، رضا فیاضی، علیرام نورایی، گلاره عباسی و .... روایت‌گر داستان افرادی بوده که در این ایام به صورت ویژه‌ای به امدادرسانی به همنوع مشغول بوده‌اند.
«دست در دست» که تیتراژ آن را حامد فقیهی خوانده، علاوه بر دعوت و گفتگو با چهره‌های حوزه‌‌‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، اجتماعی و ... به پخش گزارش‌هایی از کمک همدلانه مردم به یکدیگر در سراسر ایران می پردازد.
تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی که در کار خیر پیش قدم بوده‌اند، برگزاری پویشی مردمی با محوریت ارسال داستان هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده از دیگر قسمت‌های این برنامه است.
این برنامه کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه که پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت 23:30 روانه آنتن می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار