مراسم روز دانشجو و سخنرانی روحانی لغو شد

تهران (پانا) - مراسم روز دانشجو که قرار بود امروز به صورت مجازی برگزار شود، لغو و زمان برگزاری مراسم به روزهای آینده موکول شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مراسم روز دانشجو و سخنرانی روحانی لغو شد

مراسم روز دانشجو (۱۶ آذر) که قرار بود امروز با حضور مجازی حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شود لغو و به زمان دیگری موکول شد.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم دراین‌باره به ایسنا گفته است: «دانشگاه ها امروز برنامه های مختلفی به مناسبت روز دانشجو تدارک دیده اند اما ما به طور رسمی و مرکزی در وزارت علوم برنامه ای برای امروز نداریم.»

معاون وزیر علوم تاکید کرد: «وزارت علوم درخواست کرده بود که با حضور رییس جمهور برنامه ای برای امروز که روز دانشجو است برگزار کنیم که هنوز این برنامه از سوی دفتر ریاست جمهوری هماهنگ نشده است. پیگیری های ما برای برگزاری برنامه رسمی رییس جمهور به مناسبت روز دانشجو ادامه خواهد یافت و ممکن است این برنامه در روزهای آینده برگزار شود اما زمان قطعی نمی توانیم برای آن اعلام کنیم.»

این درحالی است تا ظهر روز گذشته برگزاری برنامه ۱۶ آذر با حضور رئیس‌جمهوری قطعی شده بود.

۱۶ آذرماه در کشور به نام روز دانشجو نامگذاری شده است. در واقع این روز، به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا با رژیم پهلوی آنه م چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند. همه ساله، دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌های ایران مراسمی به یاد شهیدان آن روز بر پا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار