آشنایی با مرکز مجازی علمی و آموزشی مهدویت

تهران (پانا) - اندیشه «مهدویت» جامعه انسانی را به سوی نجات، کمال، عدالت و فضای اخلاقی سوق می دهد، چرا که مهدویت و موعود گرایی باعث رشد و بالندگی جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی با مرکز مجازی علمی و آموزشی مهدویت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، این ستاد درسلسله گزارشهایی مراکزکاربردی علمی و آموزشی حوزه های علمیه به منظور زمینه سازی تبادل افکار واطلاعات حوزه های علمیه و دست اندرکارن امرتعلیم و تربیت جهت استفاده بهینه از محتواهای فاخر مجموعه های علمی و آموزشی مرتبط با دانش آموز تراز انقلاب اسلامی را معرفی می کند.

سایت آموزشی مرکز مجازی مهدویت

این سایت وابسته به مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم می باشد و با در ایه شریفه «وَ نُریدُ اَن نَمُنَِ عَلَی الَّذینَ استُضعِفُوا فِی الاَرض وَ نَجعَلهم ائِمّة وَ نَجعلهم الوارثین» (قصص/5) رسالت خود را ترویج اندیشه مهدوی در سطوح مختلف جامعه می داند.

در بخش در باره "ما " این سایت می خوانیم اندیشه «مهدویت» جامعه انسانی را به سوی نجات، کمال، عدالت و فضای اخلاقی سوق می دهد، چرا که مهدویت و موعود گرایی باعث رشد و بالندگی جامعه می گردد.

با عنایت به گسترش روزافزون اینترنت در سطح جهانی و نیز کشور عزیزمان، و از طرفی ضرورت توجه بیشتر به طرح معارف مهدویت در عرصه‌ای فراگیر، لزوم تأسیس یک مرکز مجازی، پیش از پیش احساس می‌شد.

به همین منظور مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با هدف ارائه معارف مهدوی به مخاطبان و کاربران اینترنتی و فضای مجازی ، اقدام به راه‌اندازی مرکز مجازی مهدویت نموده است .

بخش های مرکز مجازی مهدویت عبارتند از:اندیشه مهدویت ،بخش اطلاع رسانی ،پژوهش، دشمن شناسی سبک زندگی ،ادبیات مهدوی و گرافیک مهدوی

مرکز آموزش مجازی مهدویت

آموزش مجازی یک پدیده جدید در حوزه آموزش می باشد که به سرعت در حال گسترش است به نحوی که کمتر مرکز آموزشی در جهان یافت می شود که در صدد استفاده از این ابزار مفید نباشد.مرکز تخصصی مهدویت ،از سال 84 دوره های عمومی مهدویت را به صورت الکترونیکی اجرا نموده که تا کنون هزاران نفر از این دوره ها استفاده نموده اند.

دوره مقدماتی

دوره مقدماتی حاوی 5/7 ساعت درس در قالب پانزده درس، در پانزده موضوع نیم ساعته عرضه می شود که فایلهای متنی، صوتی و تصویری در اختیار کاربران قرار میگیرد. و طبق استاندارد آموزشی الکترونیک به دانش پژوهان عرضه می شود در پایان از طریق سیستم هوش مند از دانش پژوهان امتحان گرفته می شود.

دوره پیشرفته

حاوی 5/16 ساعت درس در قالب 33 جلسه و 12 موضوع عرضه می شود و زمان برای این دوره هشت هفته می باشد.

سامانه جدید آموزش مجازی در سال 1387 راه اندازی شده است. که به صورت یک دانشگاه مجازی دوره مقدماتی و تکمیلی آموزش عمومی معارف مهدویت را از طریق اینترنت در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

یکی از امکانات این سامانه جدید، فراهم کردن ارتباط زنده برای دانش پژوهان با اساتید مرکز آموزش مجازی است، که دانش پژوهان را قادر میسازد از این طریق سوالات و مشکلات درسی خود را با اساتید در میان بگذارند.

آموزش مکاتبه ای مهدویت

محتوای این آموزش همان محتوایی است که در آموزش مجازی تولید شده و برای افرادی است که امکان دسترس و استفاده از اینترنت را نداشته باشند به صورت دوره مقدماتی و دوره پیشرفته در حال اجرا است.

در این دوره ها کتاب ها و جزوات به همراه سی دی های مربوطه در اختیار دانش پژوهان قرار داده می شود و بعد از آن از طریق اینترنت و یا حضوری امتحان از دانش پژوهان گرفته می شود.

شایان ذکر است در این مرکز دوره های دیگری نیز بارگزاری شده که با کلیک بر روی http://www.mahdaviat.org/#home

می توانید به سایت مراجعه و پس از لاگین کردن با آن دوره ها آشنا شوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار