معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح:

۳۹ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های نیروهای مسلح بستری شده‌اند

تهران (پانا) - معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بستری شدن ۳۹ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های نیروهای مسلح از روز اول تا کنون، گفت تا امروز حداقل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا هزینه شده است

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۳۹ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های نیروهای مسلح بستری شده‌اند

به گزارش وبدا، سردار سرتیپ خلبان علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه فرماندهان نیروهای مسلح و سازمان بسیج با وزیر بهداشت ضمن تشکر از زحمات دکتر نمکی در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: مدیریت وزیر بهداشت برای ریشه کردن این بیماری کاملا هوشمندانه و منطقی است، هرچند همه به دنبال ریشه کن کردن این ویروس هستند ولی اینکه این ویروس ما را دچار بحران غیرقابل کنترل نکند، بحث دیگری است. به طور مثال فرض کنید بیمارستان ها ظرفیت پذیرش بیمار نداشته باشند، کادر درمان توان نداشته باشد، امکانات جا به جایی وجود نداشته باشد و یا اینکه بیماران در راهروها بمانند که کنترل همه این موارد ناشی از یک مدیریت هوشمند است که مجموعه بهداشت و درمان کشور توانست با همکاری همه سازمان ها به این مهم دست یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه سلامت اجازه ندادند یاس و ناامیدی در کشور به وجود بیاید که این خود موفقیت بزرگی است، گفت: کار بزرگی انجام شده است که تصادفی نبوده و قطعا حاصل یک کار مدیریت شده و هوشمند است که به سهم خود و از طرف نیروهای مسلح از دکتر نمکی و همه همکاران ایشان تشکر می کنم.

سردار عبداللهی ادامه داد: در نیروهای مسلح ما از همان روزهای اول و بر حسب وظیفه و انگیزه ای که وجود دارد به وزارت بهداشت کمک کردیم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین سال ۹۹ که در جلسه دولت حضور داشتیم خدمت رئیس جمهور عرض کردم که ما آمده ایم که کمک کنیم چرا که حضرت آقا فرموده بودند کمک کنید تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با همه مقدورات خود به میدان آمدیم و بعد از راه اندازی قرارگاه تشکیلات امام رضا(ع) به فرمان فرمانده معظم کل قوا جلسات و کمیته ها به طور منظم با حضور سردار سرلشکر باقری و فرماندهان عالی نیروهای مسلح برگزار شد. در آن مقطع ۵۴ بیمارستان از ۵۸ بیمارستان خود را به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

سردار عبداللهی به بستری شدن ۳۹ هزار نفر تاکنون در بیمارستان های نیروهای مسلح اشاره و مطرح کرد: امروز هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان های نیروهای مسلح بستری هستند . در پیک دوم تعداد بستری های ما به روزانه ۱۶۰۰ نفر هم رسید که به حمدالله آمار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه منابع آنچنان در اختیار ما قرار نگرفت، افزود: ما از منابع نیروهای مسلح استفاده کردیم. تا امروز حداقل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نیروهای مسلح برای این کار هزینه شده است.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در بحث های دیگر همچون رفع آلودگی محیطی که در اوایل بیماری بسیار مطرح بود، اقداماتی توسط بسیج و نیروهای مردمی انجام شد که تاثیرات خاص خود را داشت همچنین ۴۰۰ تیم پزشکی راه اندازی شد و این اقدامات تا نیاز ستاد مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد.

سردار عبداللهی تصریح کرد: ما بیش از ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی آماده کردیم و به دلیل موضوعات فرهنگی که به مردم مربوط می شود و بیشتر دوست داشتند در خانه های خود باشند، استقبال کمی از آنها صورت گرفت.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اینکه بتوانیم در جامعه بیماریابی کنیم شرط اول قطع زنجیره این بیماری است. بتوانیم کسانی که دارای تست مثبت هستند را تشخیص دهیم و از دیگر افراد جدا کنیم. طرح ما معطوف به همین قضیه است و ما هم تلاش می کنیم که کمک کنیم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای اجرای این طرح در حد وضع و توانمان کمک خواهیم کرد، اظهار کرد: ظرفیت سازمان بسیج عظیم است، در دوران دفاع مقدس این ظرفیت پویا شد و بعد از آن هم در همه مقاطع وقتی به این ظرفیت بها داده شده است کولاک کرده است. همه کمک می کنیم این طرح به بهترین روش اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار