سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان:

ضرورت تسریع در حرکت به سمت کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان، توسعه اقتصاد کشور را به دنبال دارد

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر ضرورت تسریع در حرکت به سمت کارآفرینی در این دانشگاه تاکید کرد شایسته است مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان، در مراکز و پردیس‌های استانی با فرهنگ سازی مفهوم کارآفرینی، دانشجو معلمان را در خط مقدم توسعه فناوری و توسعه اقتصادی قرار دهند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تسریع در حرکت به سمت کارآفرینی در دانشگاه فرهنگیان، توسعه اقتصاد کشور را به دنبال دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، در جلسه ویدئوکنفرانس اعضای هیات علمی این دانشگاه با عنوان نقش دانشگاه فرهنگیان در راستای توسعه کارآفرینی، از نقش مهم و کلیدی کارآفرینی و کارآفرینان در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جامعه سخن گفت و افزود: بسط و گسترش مفهوم کارآفرینی، بسترسازی مناسب در این خصوص و همچنین تربیت افراد تحصیلکرده کارآفرین، دارای اهمیتی خاص و ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

کچوئیان، با معرفی دانشگاه فرهنگیان، به عنوان دانشگاهی کارآفرین، کارآفرینی را از جمله ویژگی های برجسته و مهم دانشگاه های نسل سوم اعلام و تصریح کرد: امروز حرکت دانشگاه نسل سوم سمت و سویی کارآفرینان دارد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، از عوامل اثرگذار در موفقیت دانشگاه های کارآفرین سخن گفت و اظهار داشت: مهندسی مجدد ساختارهای سازمانی، تعهد و گرایش مدیریت و رهبری به کارآفرینی، هدایت دانشگاه به سمت بین المللی سازی و انعطاف پذیر بودن در قوانین و مقررات از جمله این موارد به شمار می رود.

استاد دانشگاه، با اشاره به عصر حاضر یادآور شد: امروز کارآفرینی به یکی از مهم ترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های دانشگاهی تبدیل شده است. شایسته است مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان در مراکز و پردیس های استانی با فرهنگ سازی مفهوم کارآفرینی، دانشجو معلمان را در خط مقدم توسعه فنآوری و توسعه اقتصادی قرار دهند.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، حمایت مالی و سرمایه گذاری های کارآفرینانه را از دیگر عوامل اثرگذار درکسب موفقیت دانشگاه کارآفرین برشمرد و ادامه داد: قطعا منابع مالی و بودجه کافی، تسهیل کننده حرکت دانشگاه کارآفرین در دستیابی به اهداف مد نظر خواهد بود.

استاد دانشگاه، بهره مندی بیش از پیش از تجربیات، ایده ها و نظریه های مسئولان و استادان مراکز علمی و دانشگاهی کشور در این بخش را مهم خواند و افزود: در این مسیر پیمان متعهدانه دانشگاه، صنعت و همچنین حمایت های فراسازمانی الزامی است.

کچوئیان، هدایت برنامه درسی منطبق با رویکرد کارآفرینی را در دانشگاه ضروری دانست و گفت: راهبردهای برنامه درسی باید رویکردی کارآفرینانه داشته باشد تا دستیابی به اهداف نیز تسهیل شود.

وی، از آموزش به عنوان یکی دیگر از جنبه‌های مهم گسترش کارآفرینی در مراکز دانشگاهی کشور یاد کرد و افزود: وقتی آموزش های رسمی و غیر رسمی، صورتی کارآفرین به خود بگیرد، شاهد تربیت افرادی مسئولیت پذیر، متفکر، خلاق و کارآفرین در کشور خواهیم بود.

این مقام مسئول، اجرای کریدورهای کارآفرینی در دانشگاه را عاملی مهم در راستای افزایش انگیزه در افراد برای ارائه خدمات به صاحبان ایده اعلام و اظهار داشت: با اجرای کریدور کارآفرین در مراکز دانشگاهی کشور، دانشجویان با نحوه و چگونگی تجاری سازی ایده های نوآورانه و انجام فعالیت های کارآفرین آشنا خواهند شد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تجارب کاری خود در دوره مدیریت اداره آموزشی و تحقیقات پارک علم و فنآوری دانشگاه تهران، بهره مندی و کاربرد عوامل ذکر شده را گامی مهم به منظور تضمین کیفیت و بهبود و توسعه امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست و افزود: به طور حتم جامعه ای که دانشگاهش کارآفرین باشد می تواند انتظار توسعه اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی را داشته باشد.

کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان خروجی دانشجوی برخوردار از دانش توام با مهارت را دستاورد دیگر دانشگاه کارآفرین برشمرد و تاکید کرد: این دانشجویان با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، استقلال را تجربه و بدون نیاز به دیگران به عنوان فردی کارآفرین راهی جامعه و اجتماع خواهند شد.

در نشست ویدئو کنفرانس برگزار شده توسط مدیریت بالندگی حرفه ای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان، عزیزالله رودینی از اعضای هیات علمی این دانشگاه در خصوص اهمیت و ضرورت توسعه کارآفرینی مطالبی بیان کرد. در این جلسه علاوه بر شرکت فرهاد علیپور و سید رسول حسینی، نود نفر دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار