محمدی: محتواهای علمی و تحلیلی مجلات رشد را بازنشر می‌کنیم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از چاپ اولین شماره مجله رشد مدرسه فردا با موضوع «کرونا و آموزش مجازی» خبر داد و بر ضرورت بازنشر محتوای رشد تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
محمدی: محتواهای علمی و تحلیلی مجلات رشد را بازنشر می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمدابراهیم محمدی گفت: اولین شماره مجله رشد مدرسه فردا در سال تحصیلی 1400-1399 با شماره پی‌در پی 217، با موضوع «کرونا و آموزش مجازی» در مهر 99 به چاپ رسید.

وی افزود: در این شماره مجله مطالبی همچون کرونا با نظام تعلیم‌وتربیت چه کرد؟ ؛ سایه کرونا بر نظام آموزشی؛ تجربه‌ی مدرسه‌های ایرانی در مواجهه با کرونا؛ خانواده‌های برخط؛ 20 توصیه کلیدی و مهم نظام‌های آموزشی؛ بررسی کلاس‌های برخط در زمان تعطیلی مدارس؛ کلاس ابری؛ برخط یادگیری؛ کرونا و تسریع در تجهیز شبکه ملی مدارس ایران و آقا معلم بچه‌های کوهستان؛ آمده است.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: در این ایام که کرونا بر زندگی‌ و کارها سایه انداخته‌است و ادارات از هراس واگیری این ویروس نیمه‌تعطیل‌اند، فرصت را غنیمت شمردیم و تصمیم گرفتیم با کمک سردبیران و به‌خصوص مدیران داخلی مجلات، به انتشار محتواهای علمی و تحلیلی قابل نشر مجلات رشد اقدام کنیم. تا به حال تک‌نگاشت‌هایی که در قالب مجموعه مقالات یا گفت‌وگوهای مجلات رشد باشد، نشر نیافته است و به‌جز چند مجلد از بازآفرینی‌های مجلات رشد کودک و شاید یک مجموعه از یادداشت‌های مجله زیست، اقدام قابل اعتنایی در این زمینه صورت نپذیرفته‌است.

وی بیان کرد: این اقدام که قرار است به کمک دوستان خوبم در مجلات رشد، در فاز اول، ده‌ساله‌ی اخیر، یعنی دهه‌ی نود را در دستور کار داشته باشد، می‌تواند آغازی باشد بر انتشار آثار فاخر و دیدگاه‌های ارزشمند صاحب‌نظران مجلات رشد در دهه‌ی نود شمسی.

محمدی اظهار کرد: حاصل این بازآفرینی، اصلاح و ترمیم محتواهای قابل نشر، می‌تواند ضمن ارائه در بسته‌ی پشتیبانی محتواهای درسی در قالب «کیوآرکد»، منبعی پشتیبان برای دانش‌افزایی و تقویت دانش شغلی و مهارت‌های آموزشی معلمان عزیز کشور باشد.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که این اقدام کمک خواهد کرد بخش ضمن خدمت از بسته‌های دانشی مرتبط با کتاب‌های درسی برخوردار شود و آزمون‌های خود را بر محور آن سامان‌دهی کند.

مدیرکل دفتر انتشارات یادآور شد: مقالات و گفت‌وگوهای مورد بررسی و بازآفرینی طرح، به دلیل آنکه با فرایند نوسازی و تغییرات کتاب‌های درسی سال‌های اخیر هم‌‌سو بوده‌اند، خواهند توانست در توجیه و تبیین اهداف برنامه‌ی درسی که در کتاب‌های نونگاشت محل توجه بوده‌اند، نقش مؤثر و مفیدی ایفا کنند. پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی، ده‌ها مجموعه مقاله، گفت‌وگو، یادداشت و تحلیل علمی آماده و ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار