جشنواره ای برای توانمندی های دیده نشده دانش آموزان استثنایی

تهران (پانا) - به همت آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و سازمان دانش آموزی شهر تهران جشنواره فرهنگی هنری «پیشتاز و دوست معلول» دربستر شبکه شاد برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ای برای توانمندی های دیده نشده دانش آموزان استثنایی

محمد یکه دهقان، مدیر سازمان دانش آموزی شهر تهران در اداره استثنایی در گفت و گو با پانا گفت: جشنواره «پیشتاز و دوست معلول» به مناسبت روز جهانی معلولین از تاریخ ۱۳ آذرماه تا ۱۸آذرماه۹۹ برگزار می شود.
او با اشاره به شعار روز جهانی معلولین گفت:‌ شعار جهانی روز معلول با عنوان «همه ناتوانی ها نمایان نیستند» طرح شده است و هدف از این شعار آگاه سازی انسان ها، اعم از توان یاب و غیره نسبت به توانمندی های شان است. همه انسان ها مثل هم هستند و ممکن است در مهارت هایی جسمی یا ذهنی و رفتاری ناتوانی هایی داشته باشند. پس اگر فردی را که در جسمش، نقصی دارد و معلول می نامیم، دیدیم به این معنی نیست که من انسان سالم قطعا توانمندم و او ناتوان است. بلکه هر کدام از ما انسان ها ممکن است در بخشی نقصی داشته باشیم که لزوما در جسم نیست که با چشم دیده شود و توانمندی هایی داریم که وجود مشکلات جسمی نمی توانند مانع بروز آن ها شوند.
یکه دهقان با اشاره به رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با موضوع «بازگشت به جهانی بهتر بعد از شیوع کووید۱۹» گفت: با توجه به شرایطی شیوع کرونا سازمان استثنایی هدفش را تحقق عدالت اجتماعی در این شرایط گذاشته است و از این جهت بنا داریم جشنواره ای فرهنگی و هنری برای دانش آموزان پیشتاز برگزار کنیم تا اگر پیامی دارند در قالب فیلم کوتاه یا نقاشی به دوستان معلول شان اعلام کنند. درواقع با این برنامه هم دانش آموزان عادی به حضور دوستان معلول در اطراف خودشان توجه بیشتری دارند و هم دانش‌آموزان استثنایی از این دیده شدن و شنیدن پیام دوستان پیشتازشان دلگرم می شوند و توانایی هایشان را به نمایش می گذارند.
وی افزود:‌ محورهای جشنواره در موضوع نقاشی برای دانش‌آموزان پیشتاز مقطع ابتدایی و فیلم کوتاه برای دانش‌آموزان پیشتاز مقطع‌ متوسطه تعریف شده است.
یکه دهقان با اشاره به نحوه ارسال آثار گفت:‌ دانش‌آموزان پیشتاز شرکت کننده می توانند آثار ارسالی خود را تا تاریخ ۱۸ آذرماه با مشخصات کامل دانش آموزی و نام مدرسه و منطقه و استان برای دبیرخانه جشنواره "کانون فرهنگی تربیتی سبحان اداره استثنایی شهر تهران به آیدی @kanonsobhan در بستر شبکه شاد ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار