کرونا 3 رویداد جهانی اسکی را در سال 2021 لغو کرد

تهران (پانا) - با تصمیم فدراسیون جهانی اسکی، سه رویداد بزرگ این رشته ورزشی در سال 2021 که قرار بود به میزبانی چین برگزار شود، لغو شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کرونا 3 رویداد جهانی اسکی را در سال 2021 لغو کرد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بین‌المللی اسکی (FIS) و کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ با همراهی و حمایت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تصمیم گرفتند تا به دلیل همه‌گیری جهانی ویروش کرونا در فصل ۲۰۲۰ - ۲۰۲۱ هیچ رویدادی از جمله رقابت‌های قهرمانی جهان اسنوبرد، فری استایل و اسکی آزاد ۲۰۲۱ در چین برگزار نشود.

بر همین اساس و با تصمیم گرفته‌ شده رقابت‌های قهرمانی جهان اسنوبرد، فری استایل و اسکی آزاد ۲۰۲۱ که قرار بود از ۱۸ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ به میزبانی چین برگزار شود، لغو شد.

علاوه بر این رویداد، رقابت‌های قاره‌ای اسکی پرش، جام‌جهانی اسکی پرش، جام‌جهانی نوردیک کمبینه، جام‌جهانی اسکی آلپاین، جام‌جهانی اسکی صحرانوردی نیز دیگر در چین برگزار نخواهند شد.

به دلیل شرایط پیش آمده در سراسر جهان از جمله کشور چین و قرنطینه ۱۴ روزه تمامی مسافرینی که به این کشور سفر می‌کنند و پیچیدگی‌های احتمالی در ما‌ه‌های آینده در نهایت تصمیم به لغو تمامی رویدادهای فدراسیون بین‌المللی اسکی در کشور چین گرفته شد.

جیان فرانکو کاسپر رئیس فدراسیون بین‌المللی اسکی نیز در مورد این تصمیم اظهار کرد: ما امیدوار بودیم که برگزاری این مسابقات در فصل پیش رو به میزبانی چین امکان پذیر باشد. اما موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا منجر به محدودیت های بسیار شدید سفر شده که برگزاری مسابقات بین‌المللی را عملا غیرممکن می‌کند. تصمیم‌گیری در این باره دشوار بود اما با توجه به سطح بالای آمادگی برگزارکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن می‌دانیم که همه مکان‌‌هایی که میزبانی مسابقات المپیک هستند با بالاترین استاندارد آمادگی لازم برای میزبانی را دارند.

البته برای بررسی آمادگی اماکن میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ ورزشکاران چینی در قالب رقابت‌های داخلی در این اماکن حضور پیدا می‌کنند و کارشناسان فدراسیون بین‌المللی اسکی نیز به صورت مرتب از این اماکن بازدید به عمل می‌آورند.

در حال حاضر فدراسیون بین‌المللی اسکی تمرکز خود را برای جایگزینی میزبان رقابت‌های لغو شده گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار