رسیدگی الکترونیکی به استعلامات در سامانه جامع تجارت

تهران (پانا)- رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران از رسیدگی به استعلامات و فرآیندها به صورت الکترونیکی در سامانه جامع تجارت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی الکترونیکی به استعلامات در سامانه جامع تجارت

به گزارش وزارت صنعت، سیدعلی رهبری پیشرفت ۷۰ درصدی سامانه جامع تجارت ایران را قابل قبول دانسته و گفت: این سامانه مسائل چند بعدی، بین دستگاهی و پیچیده‌ای را حل می‌کند و راهکارهای ارائه شده نیز باید بتوانند ابعاد مختلف را پوشش دهند و پاسخگویی لازم را برای ذینفعان داشته باشند.

وی با بیان اینکه این راهکارها در کشورهای پیشرفته طی چند دوره به نتیجه می رسند، افزود: آنچه کشورها در این موضوع باید لحاظ کنند، این است که تلاش‌ چندساله زیرساخت نهایی را پوشش دهد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران ادامه داد: سامانه‌های متعلق به دیگر دستگاه‌ها با سامانه جامع تجارت به صورت هماهنگ عمل خواهند کرد و فعالان اقتصادی از طریق این سامانه با دولت مرتبط می‌شوند و دولت نیز با حفظ استقلال و مالکیت داده‌های خود، از طریق این سامانه به فعالان اقتصادی خدمات می‌دهد.

رهبری با بیان اینکه همه دستگاه‌های کلان مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی با سامانه جامعه تجارت دخیل هستند، گفت: موضوعات مرتبط با تجارت داخلی و خارجی از جمله کارت بازرگانی، ثبت سفارش‌ها و مجوز ورود، تأمین ارز، حمل و نقل بین‌الملل، تخلیه و انبارش کالا و تشریفات گمرکی، حمل و نقل داخلی و فروش کالا در این سامانه به انجام می‌رسد.

وی در خصوص صدور کارت بازرگانی از طریق این سامانه نیز گفت: با ارائه درخواست در این سامانه، همه استعلام‌های لازم برای صدور کارت (۱۳ استعلام برای فرد حقیقی و ۱۷ استعلام برای فرد حقوقی) به صورت الکترونیکی رسیدگی و پاسخ داده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران با بیان اینکه شرایط صدور به صورت الکترونیکی و بدون دخالت انسانی و رویه‌های کاغذی بررسی می‌شود،‌افزود: استفاده از این سامانه تخلفات احتمالی را کاهش می دهد و پیشگیری از تخلفات نیز با توان نظارتی و کنترلی کشور متناسب میشود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: حرکت به سمت فناوری اطلاعات رویه کشورهای پیشرفته برای حذف مفاسد از رویه‌های اجرایی می‌باشد که ما داریم به همین سمت حرکت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار