هم افزایی و تعامل دستگاههای اجرایی در عرصه پیشگیری از مواد مخدر ضروریست

ارومیه (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد بسیج حداکثری امکانات و ظرفیت های موجود و مداخله هر چه سریع تر دستگاه های اجرایی مسئول، در عرصه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد یک ضرورت است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هم افزایی و تعامل دستگاههای اجرایی در عرصه پیشگیری از مواد مخدر ضروریست

مهین منافی، در جلسه رونمایی از کتابچه های آموزشی طرح یاریگران زندگی افزود: نرخ شیوع مصرف مواد در عموم جامعه افزایش یافته است و این مهم گویای ضرورت بسیج حداکثری امکانات و ظرفیت های موجود و مداخله هر چه سریع تر دستگاه های اجرایی مسئول در عرصه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد است.
وی بیان کرد: در این راستا از سال تحصیلی ۹۹-۹۸ طرح کانون یاریگران زندگی با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و با هدف کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌پذیری و بروز اعتیاد در دانش آموزان در مدارس منتخب استان اجرا می شود.
منافی افزود: برابر تفاهم و هماهنگی به عمل آمده با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و به منظور ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و اولیاء در خصوص پیشگیری اولیه از اعتیاد تعداد ۶ جلد کتابچه آموزشی با عناوین ۱- نوجوان سالم،فضای مجازی و سواد رسانه ای، ۲-نوجوان سالم، پیشگیری اولیه از اعتیاد، ۳-نوجوان سالم، آشنایی با جرائم و قوانین مرتبط با مواد مخدر و روانگردان ها، ۴- والدین آگاه، شناخت دنیای نوجوانی، ۵-والدین آگاه، پیشگیری اولیه از اعتیاد، ۶-والدین آگاه، آشنایی با مواد مخدر و روانگردان ها منتشر شد.
در اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان تهیه و تدوین شده است که در اختیار مدارس مجری طرح کانون یاریگران زندگی در سطح استان قرارخواهد گرفت.
وی همچنین اشاره کرد: به منظور بهره مندی در فضای مجازی، فایل کتابها به همراه درسنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد و فیلم های آموزشی که به عنوان منابع دوره های توانمندسازی دانش آموزان در طرح کانون یاریگران زندگی پیش بینی شده است در اختیار نواحی و مناطق قرار خواهد گرفت.
منافی از تهیه و رونمایی از میثاق نامه کانون های یاریگران زندگی در این اداره کل خبر داد و گفت: این میثاق نامه به عنوان یک تعهد و پیمان جمعی توسط تمامی مدارس مجری طرح و دانش آموزان عضو کانون های یاریگران زندگی قرائت و اجرا خواهد شد.
این مقام مسئول در پایان یادآور شد که اعتبار این طرح از محل اعتبارات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تامین شده است.

رونمایی از بسته آموزشی و فرهنگی طرح یاریگران زندگی در آذربایجان غربی توسط فرماندهی انتظامی استان و مدیر کل آموزش و پرورش طی آیینی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار