خانه‌دارها و شاغلان آزاد در سیستان و بلوچستان بالاترین آمار ابتلا به کرونا را دارند

زاهدان (پانا) – سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد خانه‌دارها و دارندگان مشاغل آزاد بیشترین موارد ابتلا به کرونا در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
خانه‌دارها و شاغلان آزاد در سیستان و بلوچستان بالاترین آمار ابتلا به کرونا را دارند

عباسعلی ارجمندی در گفت و گو با پانا با بیان اینکه اعمال محدودیت های کرونایی همچنان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، اظهار کرد: شهر زاهدان، میرجاوه و نصرت آباد و 5 شهرستان منطقه سیستان همچنان در وضعیت قرمز هستند.

وی افزود: در این شهرها محدودیت‌های وضعیت قرمز همچنان ادامه دارد و در مورد نحوه فعالیت اصناف در هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شهرستان های خاش و تفتان که در هفته گذشته قرمز بودند اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند و محدودیت‌ها نیز به روال گذشته در این شهرستان‌ها ادامه دارد.

ارجمندی ادامه داد: شهرستان سراوان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند که در همه این شهرستان‌ها نیز از 15 آذر محدودیت های قبلی اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس آمار و اطلاعات دریافتی از بیماران، 51 درصد موارد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: تقاضای ما از مردم این است که از شرکت در دورهمی‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌و بلوچستان در خصوص نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی نیز گفت: در این خصوص دستگاه های اجرایی همچنان باید براساس دستورالعمل ابلاغ شده از ابتدای آذر براساس وضعیت شهرها اقدام کنند.

ارجمندی در پاسخ به این سوال که آیا در ساعت کاری برای کارکنانی که دورکاری شامل آن ها نمی شود تغییری ایجاد می شود؟ تصریح کرد: تصمیم گیری درباره نحوه فعالیت و ساعت کاری کارمندان از اختیارات مدیران دستگاه های اجرایی استان است.

با اشاره به ماندگاری ویروس کرونا در زندگی بشر اظهار کرد: در مواجهه با این ویروس باید سبک جدیدی از زندگی را در پیش بگیریم.

وی از همراهی مردم فهیم و همچنین اصناف سیستان و بلوچستان در اجرای طرح محدودیت های کرونایی تشکر کرد و ابزار امیدواری کرد با ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی روز به روز از آمار مبتلایان به این ویروس کاسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار