حاجی میرزایی در جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی مطرح کرد؛

ساختن آینده نظام تعلیم و تربیت؛ بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی گفت که بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی و هر نظامی برای ساختن آینده نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ساختن آینده نظام تعلیم و تربیت؛ بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج دانش آموزی جایگاه خود را در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مشخص کرد هرچند خروجی آن ۳۶هزار دانش آموز شهید بود اما پشتوانه آن خیل عظیمی از دانش آموزانی بودند که دفاع مقدس را حمایت کردند و دانش آموزان سهم بالایی در دوران دفاع مقدس داشته اند.

وی افزود: دربیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب فرمودند بیش از۴۰بار واژه جوان به کار رفته است و این نشان می دهد که مقام معظم رهبری تمرکز و توجهشان روی جوانان است.

وزیر آموزش و پرورش بر وجود قرابت های بسیار و عمیق بین اهداف آرمانی بسیج و آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: ما دنبال تربیت افراد در تراز جمهوری اسلامی هستیم انسانی که خلاق، خوش فکر، مقاوم، توانمند، عزیز و مستقل باشد این موارد از اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم افرادی را تربیت کنیم که بتوانند سرباز انقلاب، توانمند و مستعد برای پیشرفت کشور باشند و به توسعه و تعالی کشور کمک کنند.

حاجی میرزایی افزود: موضوع ما و بسیج، انسان است همه موضوعاتی که به انسان مرتبط می شود قابل تفکیک نیست؛ شان تربیت و پرورش انسان ها شان واحد است که باید بین همه بخش هایی که در این کار هستند همگرایی و هماهنگی لازم برقرار باشد. و اگر قرار است کاری برای این انسان صورت دهیم باید در حداکثر هم گرایی انجام شود. بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی و هر نظامی برای ساختن آینده نظام تعلیم و تربیت است.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به تعبیر افسران سپاه پیشرفت از سوی رهبر معظم انقلاب برای معلمان، اظهار کرد: هیج اقتداری در جمهوری اسلامی بالاتر، عمیق تر، کارسازتر ، پایدارتر و توانمندتر از فرصت کارکردن با ذهن و فکر انسان ها نیست این امکان به ما داده شده تا در دوره طلایی شکل گیری شخصیت افراد ذهن، افکار و اندیشه آنها را تغذیه کنیم و این فرصت طلاییی برای حمایت ازآرمان تمدن سازی نوین اسلامی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

وی اضافه کرد: در طول دهه های مختلف کارهای بسیاری انجام شده است اما هنوز با آنچه مورد نظر است فاصله داریم بنابراین باید عمیق تر به این موضوع بپردازیم. ما به دنبال کار های واقعی و غیر صوری و غیر تشریفاتی هستیم و تلاش داریم در یک پیوند ارگانیک و هم راستایی ماموریت و یک پیوند هم افزا به خلق انسانی در تراز جمهوری اسلامی بپردازیم.

حاجی میرزایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: جامعه مقاوم جامعه ای است که در برابر تکانه ها خودش را حفظ می کند و منفعل، مستاصل، درمانده و ناتوان نمی شود. کرونا ما را در یک وضعیت غیرمنتظره ای قرار داد خوشبختانه جمهوری اسلامی نشان داد که می تواند روی پای خود بایستد و مقاوم باشد.

عضوکابینه تدبیر وامید، ظرفیت تشکل سازی را یکی از علل برجسته سازی این رویداد بزرگ برشمرد و افزود: هیچ جا مانند آموزش و پرورش از حیث تشکل سازی بالقوه ظرفیت بالایی ندارد ما در اینجا هرمی داریم که از راس تا قاعده ۴۰میلیون انسان را در بر می گیرد و با یک ارتباط منظم و مستمر و شبکه ای از مرکز به استان و بعد شهرستان و مدرسه و در ادامه مدیر با معلم و معلم با دانش آموز این هرم تا انتها بسط پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار