ضرورت توجه به آمادگی جسمانی زنان و دختران به عنوان آینده‌سازان کشور

ملارد(پانا)- در دوران پیش از شیوع ویروس کرونا ورزش در مدارس شهرستان ملارد با فعالیت بدنی  دانش‌آموزان همراه و در کنار آن به مشکلات ،رفتاری روحی و اخلاقی دانش‌آموزان نیز توجه می‌شد اما شرایط به کلی تغییر کرده است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به آمادگی جسمانی زنان و دختران به عنوان آینده‌سازان کشور

تحرک و توجه به پرورش جسم و روان از جمله اصول مهم هر فرد در زندگی است و در دوران فعلی که در شرایط زندگی با ویروس کرونا قرار گرفتیم ورزش می‌تواند به سلامت جسم و روح همه از جمله دانش‌آموزان و خانواده‌ها در قرنطینه کمک زیادی کند، در این راستا پای صحبت‌های خانم بیات دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش ملارد نشستیم تا نقطه نظرات او را در رابطه با درس تربیت بدنی در فضای مجازی و خصوصا ضرورت آن در دانش‌آموزان دختر و زنان منطقه آشنا شویم.

درس تربیت بدنی و زنگ ورزش در مدارس از چه نقشی برخوردار است؟

در حال حاضر به درس تربیت بدنی و زنگ ورزش در واحدهای آموزشی با حضور دبیران تربیت‌بدنی کاملاً به صورت برنامه‌ریزی شده و علمی پرداخته می‌شود و در مدارس زنگ ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است. البته به پایه تحصیلی و سن دانش آموزان نیز باید توجه کرد.

زنگ ورزش را در شرایط قرنطینه دانش‌آموزان چگونه برگزار می‌کنید؟

ورزش در فضای مجازی و خصوصا در گروه دختران با محدودیت زیادی مواجه است ،تا قبل از شیوع ویروس کرونا ورزش در مدرسه با فعالیت بدنی دانش‌آموزان همراه و در کنار آن به مشکلات رفتاری، روحی و بعضا اخلاقی دانش‌آموزان با دید باز توجه می‌شد، اما اکنون در وضعیت بیماری کرونا و قرنطینه هیچکدام از این موارد قابل انجام و مشاهده نیست.

من در شبکه مجازی شاد کلاس تربیت بدنی خود را با قرار دادن فیلم آموزش حرکات ورزشی به همراه موزیک اجرامی‌کنم، ولی به دلیل اینکه نمی‌توانم از دانش‌آموزان به صورت فیلم بازخوردی داشته باشم ، بیشتر خوش‌بینانه به موضوع نگاه کرده و به صحبت‌های دانش‌آموزان اکتفا می‌کنم.

سایر فعالیت‌های دیگر شما برای بهترکردن زنگ تربیت بدنی در شبکه مجازی چیست؟

برای دانش‌آموزان خود بازی‌هایی را توصیه می‌کنم که با توجه به شرایط قرنطینه بتوانند همراه باخانواده‌ استفاده کنند و در کنار آن جدول‌های ورزشی هم برای دختران دانش‌آموز ارسال می‌کنم تا در تقویت فکری آنان موثر باشد.

وضعیت درس تربیت بدنی در مدارس ملارد را قبل از دوران کرونا ویروس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کارشناسان تربیت بدنی آموزش و پرورش ملارد با تغییرات در سطح منطقه هر کدام نظرات شخصی و خاصی دارند که در مجموع خوب است ولی کمبود وسایل و امکانات ورزشی در مدارس بسیار مشهود است. به عنوان مثال استفاده از توپ روی آسفالت در استهلاک وسایل ورزشی اثر دارد.

در ترغیب بچه‌ها به این درس حضور مدیر باانگیزه و علاقمند به درس تربیت بدنی نقش مهمی دارد.

وضعیت ورزش بانوان در ملارد چگونه است؟

ورزش بانوان در شهرستان ملارد با حضور آنان در باشگاه‌های ورزشی و به صورت تیم‌های انفرادی و رزمی همراه با موفقیت‌های استان و کشوری در حال اجرا است، اما شهرستان ملارد با توجه به وسعت زیاد و دارا بودن روستاهای متعدد و عدم بهره‌مندی از امکانات و وسایل ورزشی محروم مانده و در کنار آن به جهت نبودن سالن ورزشی، زنان و دختران ورزشکار شهرستان با مشکلات زیادی درگیر هستند.

خبرنگار: امیر سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار