کریمی‌اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با پانا مدعی شد؛

نگاه «نه به مذاکره» در ایران طرفدار بیشتری دارد!

کریمی‌: مذاکره یک ترور جمعی برای ایران است!/ اصولگرایان متعهد شده‌اند برای ۱۴۰۰ محوریت جامعتین را بپذیرند/شاید از یک نامزد صرفا اصولگرا حمایت نکنیم/ حضور نظامیان در مدیریت هیچ اشکالی ندارد

تهران (پانا) ‌- دبیر کل جمعیت اصناف و بازار و فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد که جریان‌های مختلف اصولگرا متعهد شده‌اند محوریت جامعتین را برای انتخابات 1400 بپذیرند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نگاه «نه به مذاکره» در ایران طرفدار بیشتری دارد!

احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 به پانا گفت: «اصولگرایان درگیر انتخابات هستند به این صورت که فعلا محوریت جامعتین (ائتلاف سنتی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) را پذیرفته‌اند. از قبل هم اینگونه بوده است ولی اینبار متعهد شده‌اند محوریت جامعتین را بپذیرند. هنوز بررسی‌ها در حال انجام است و تا رسیدن به یک نامزد مشخص و اینکه بخواهیم از چه کسی حمایت کنیم، خیلی فاصله داریم. اسامی که این روزها مطرح می‌شود فقط در حد همان طرح شدن است و اینکه این اسامی تا آخر می‌مانند، نمی‌ماند؛ اصولگرایان از کدام یک از آنها حمایت می‌کنند، جای بحث زیادی دارد و تا رسیدن به نظر نهایی، خیلی فاصله داریم. اصل این است که فعلا بین اصولگرایان وحدتی به وجود آمده و آن هم با محوریت روحانیت که امیدواریم این وحدت را حفظ کنیم. ما فکر می‌کنیم توفیق در وحدت و یکپارچگی است.»

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: «با توجه به مشکلات کشور به نظر می‌رسد در انتخابات آتی، اقبالی برای اصلاح‌طلبان وجود نداشته باشد. اما ما از کسی حمایت می‌کنیم که برنامه داشته باشد، شاید حمایت ما از یک شخص صرفا اصولگرا هم نباشد.»

این فعال سیاسی اصولگرا که مدعی است در انتخابات پیش رو مردم از حضور اصلاح‌طلبان استقبال نخواهند کرد، به دلایل خود درباره طرح این ادعا اشاره و اضافه کرد: «دو نوع نگاه اکنون در جامعه وجود دارد؛ عده‌ای نگاهشان به داخل و عده‌ای به بیرون است، نگاه اول یعنی اینکه ما بتوانیم مشکلات را در داخل سروسامان دهیم، این نگاه در جامعه طرفدار بیشتری دارد. نگاه دوم اما طرفداری ندارد. یک زمان مذاکره نکرده بودیم، رفتیم انجام شد ولی ما دیگر نیاز به مذاکره نداریم چون همه اینها را تجریه کرده‌ایم. مذاکره یک ترور جمعی برای ایران است، تروریست‌ها می‌آیند یک نفر را شهید می‌کنند اما مذاکره یعنی اینکه یک ملت ترور شود. بیگانگان سعی می‌کنند ما را با ترور و وحشت به سمت مذاکره ببرند ولی این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد.»

وی در این باره توضیح داد: «هیچ تفاوتی بین ترامپ و بایدن وجود ندارد. همه آنها در کارنامه خود حمایت بی‌چون و چرا از اسرائیل را دارند در حالیکه دشمن درجه یک ما اسرائیل است و نباید اجازه دهیم با رنگ و لعاب دیگری به ایران نزدیک شوند. مردم این را میدانند و آنها هستند که تعیین می‌کنند چه کسی رئیس‌جمهور شود.»

کریمی اصفهانی به موضوع مشارکت در انتخابات هم اشاره و تاکید کرد: «هرچقدر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت‌شان افزایش پیدا کند به همان مقدار نیز امنیت و اقتدار ما و وجهه بین‌المللی ما بالاتر خواهد بود. این را هم بپذیریم که انقلابی صورت گرفته، 40 سال از آن گذشته، بالاخره نابه‌سامانی‌هایی وجود داشته و به طور طبیعی ریزش‌هایی هم داشته است که همین باعث شده است تا همان درصد بالای حضور، کاهش پیدا کند. اما این انقلاب رویش‌هایی هم داشته است و قابل تامل است. با اینکه 40 سال از انتخابات گذشته، هنوز هم از نظر درصدی که ما در انتخابات شرکت‌کننده داریم از خیلی از کشورها بالاتر هستیم.»

دبیر کل جمعیت اصناف و بازار با اشاره به موضوع جنسیت و احتمال امکان نامزدی زنان در انتخابات گفت: «فکر می‌کنم باید در قانون پیش‌بینی کنیم و فرصت بیشتری به کسانی که قصد حضور در انتخابات را دارند، بدهیم تا کاندید شوند. اگر در قانون پیش‌بینی کنیم که فرصت بیشتری را در اسم‌نویسی و حتی تایید صلاحیت و اعلان برنامه‌های کاندیداها در رسانه‌ها داشته باشیم، مردم فرصت بیشتری برای مطالعه بیشتر نامزدها داشته باشند. در کشور ما دموکراسی کامل حاکم است. ایراد ما این است که کاندیداهای ما از طریق حزب معرفی نمی‌شوند که بعدا پاسخگو باشند.»

وی به حضور نظامیان در عرصه انتخابات هم اشاره کرد و گفت: «حضور نظامیان در مدیریت هیچ اشکالی ندارد. اینکه نباید نظامیان به حوزه ریاست جمهوری وارد شوند از القائات استکبار است. اگر یک نظامی بیاید که بتواند امور را سامان دهد و مشکلات مردم را حل کند و مسائل کشور را بهبود بببخشد، چنین شخصی چه فرقی می‌کند نظامی باشد یا غیرنظامی است. برای ما مهم است که نامزد انتخاباتی با برنامه ورود کند و بتواند مشکلات را حل کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار