شهناز کریمی: براساس عدالت اجتماعی معلولین باید از همه حقوق شهروندی برخوردار شوند

تهران (پانا) - رئیس اداره استثنایی شهر تهران، از ابلاغ دستور العمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین  به مدارس استثنایی شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شهناز کریمی: براساس عدالت اجتماعی معلولین باید از همه حقوق شهروندی برخوردار شوند

به گزارش روایط عمومی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران؛ شهناز کریمی، رییس اداره استثنایی شهر تهران ضمن ابلاغ دستورالعمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین گفت: سوم دسامبر مصادف با 13 آذر روز جهانی معلولان، برخاسته از نیازهای افرادی است، که با وجود محدودیت‌های حسی و حرکتی باید مانند دیگران از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند.
براساس اصل عدالت اجتماعی معلولین باید از همه حقوق انسانی و شهروندی برخوردار شوند و میزان دستیابی به حقوق انسانی همه انسانها صرف نظر از تفاوتها، شاخص توسعه یافتگی جوامع است.
وی تصریح کرد: روزجهانی معلولین فرصت ارزشمندی برای تمرکز بر فعالیت های موثر در راستای اجتماعی کردن و جامعه پذیری دانش آموزان با نیازهای ویژه و بهره برداری از همه ظرفیت های موجود در نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای بهبود و ارتقای کمی و کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده های آنها و تجلیل از زحمات همکاران شاغل در آموزش و پرورش استثنایی است.
کریمی افزود: روزجهانی معلولین امسال با دو رویکرد، "همه ناتوانی ها قابل مشاهده نیستند و بازگشت به جهانی بهتر بعداز شیوع کووید 19، برای تحقق عدالت اجتماعی با در نظر گرفتن همه ویژگی های جامعه بزرگ معلولین" معین شده است.
رئیس اداره استثنایی گفت: دستورالعمل اجرایی بزرگداشت روز جهانی معلولین توسط معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به کلیه استان ها ابلاغ شده و در شهر تهران نیز با توجه به شرایط استانی و خلاقیت مدارس به بهترین شکل اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار