روز نهم محدودیت‌های کرونایی: 186 بیمار جدید در مازندران شناسایی شدند

ساری (پانا) - امروز نهمین روزی است که محدودیت‌های جدید کرونایی شامل تعطیلی برخی از مشاغل در 3 شهرستان قرمز و 19 شهرستان نارنجی مازندران اعمال می‌شود و در حال حاضر 843 بیمار مشکوک به کووید19 در استان بستری هستند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
روز نهم محدودیت‌های کرونایی: 186 بیمار جدید در مازندران شناسایی شدند

از شنبه اول آذر محدودیت‌های سختگیرانه‌تری نسبت به قبل در کشور آغاز شد؛ تعطیلی برخی مشاغل و دورکاری بخشی از کارمندان در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی. تعطیلاتی که قرار شد تا دو هفته ادامه داشته باشد و اینک به روز نهم را به پایان برده است.

در روز نخست آغاز این محدودیت‌ها، 177 بیمار جدید در مازندران شناسایی شدند و تعداد کل بستری‌شدگان 825 نفر بود. اینک با شناسایی 186 بیمار جدید تعداد بستری شدگان به 843 نفر رسیده است که عملا نشان می‌دهد محدودیت‌ها دست‌کم در تعداد بستری‌شدگان تأثیری نداشته است. تا جایی که رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز امروز از این موضوع اظهار نگرانی کرد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند مراجعه و یا بستری بیماری کووید ۱۹ طی یک هفته اخیر در مازندران هنوز کاهشی نشده است.»

به گفته او شاخص ماسک زدن افراد در استان در یک هفته گذشته به ۸۷ درصد ارتقا یافته است؛ در همین مدت سطح رعایت پروتکل‌ها در خودروهای عمومی بین شهری به ۶۳ درصد، سوپرمارکت ها ۶۵، رستوران ها تا ۶۹ درصد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا ۸۷ درصد رسیده است.

ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران امروز اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته ۱۵۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 33 بیمار جدید نیز در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند و در همین مدت تعداد ۱۸۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم اکنون ۶۶۸ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۱۷۵ نفر نیز در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

در مجموع از این تعداد ۱۹۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار