معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران:

اگر مدرسه‌ای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد، گزارش دهید

ساری (پانا) - معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس مناطقی که می‌توانند باز باشند، از خانواده‌ها خواست هرگونه کاستی یا ضعف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس را گزارش کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اگر مدرسه‌ای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد، گزارش دهید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید حسین نصیری با اشاره به اینکه در حال حاضر سه شهرستان در استان مازندران دارای شرایط قرمز و مدارس این سه شهرستان به طور کامل بسته است، گفت: «در دیگر مناطق، مدارس می‌توانند با رعایت مباحث بهداشتی باز بوده و پذیرای دانش‌آموزان باشند. از این رو بسیار اهمیت دارد که بر رعایت این پروتکل‌ها، نظارت و کنترل ویژه‌ای داشته باشیم.»

او با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان و کادر مدرسه برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: «از تمام مدیران، معاونان و معلمان مدارس درخواست می‌کنیم براساس شیوه نامه‌هایی که به آنها ابلاغ شده عمل کرده و تمامی موارد برای پیشگیری از ویروس کرونا را به طور جدی رعایت کنند. فاصله فیزیکی مناسب، نوبت‌بندی کردن و حضور کم‌تعداد دانش‌آموزان، استفاده از ماسک، ضدعفونی سازی و گندزدایی به ویژه سرویس‌های بهداشتی و مواردی از این دست باید به طور کامل در مدارس رعایت شود.»

نصیری با اشاره به اهمیت کمک به کادر درمان توسط تک تک اعضای جامعه با زدن ماسک، شرکت نکردن در تجمع‌ها و مراسم و نرفتن به سفر و حفظ فاصله اجتماعی، گفت: «اگر در مواردی دیده شد که موارد بهداشتی در مدارس رعایت نمی‌شود خانواده‌ها و مردم عزیز مسأله را حتما با ذکر جزییات و نام مدرسه و نام شهرستان به ما گزارش کنند. برای افزایش رضایتمندی و ارتقاء سلامت اداری، باید گزارش‌هایی که از شکایات مردمی دریافت می‌شود جدی گرفته شود.»

مدارس موظف به رعایت مقررات هستند و در صورت مشاهده تخلف با مسئولین مرتبط در منطقه و مدرسه به فراخور کوتاهی آن‌ها برابر مقررات برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی و رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: «اولیاء محترم و همکاران فرهنگی عزیز شکایات خود را در مورد تخلفات احتمالی مدارس می‌توانند در سامانه شکایات به آدرس www.shekayat.medu.ir درج کنند. مدارس موظف به رعایت مقررات هستند و در صورت مشاهده تخلف با مسئولین مرتبط در منطقه و مدرسه به فراخور کوتاهی آن‌ها برابر مقررات برخورد خواهد شد.»

او با بیان اینکه قوانین در آموزش و پرورش برای همه مدارس دولتی اعم از عادی، نمونه، هیات امنایی، سمپاد و همچنین غیردولتی یکسان است و همه مدارس ملزم به رعایت کردن این قوانین هستند، افزود: «همچنین پاسخگویی و مشاوره به سوالات مردمی از طریق شماره تماس ۳۳۳۱۴۱۲۶ در زمینه‌های مختلف اداری، آموزشی، بهداشتی و ... امکانپذیر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار