با محوریت مانور زلزله در منزل:

بیست و دومین مانور سراسری زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت همزمان در فضای مجازی و بستر شبکه شاد برگزار شد

یاسوج (پانا) - امسال بیست و دومین مانور سراسری زلزله با محوریت مانور زلزله در منزل با پخش آژیر از رادیو سراسری به صورت همزمان در فضای مجازی و بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بیست و دومین مانور سراسری زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت همزمان در فضای مجازی و بستر شبکه شاد برگزار شد

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در این باره به پانا گفت: سالهای گذشته مانور مدرسه ایمن و جامعه تاب آور ، بصورت محله محور انجام می شد امسال به دلیل شرایط کرونا فرصت خوبی برای خانواده ها بود تا والدین و دانش آموزان در منزل یک مانور را برگزار کنند و با اجزای سازه ای و غیر سازه ای ساختمان که در برابر زلزله آسیب پذیر هستند آشنا شوند و نحوه پناهگیری را آموزش ببینند.

سید نظام مرادی هدف از برگزاری این مانور را رشد و آگاهی مردم، افزایش ایمنی در جامع و مدارس و آمادگی در مواقع بحران بیان و اظهار کرد: به دلیل تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی،امکان اجرای برنامه مذکور و مانور سراسری به شکل یکپارچه میسر نبود، بنابراین تغییراتی در نحوه برگزاری مانورسال جاری پیش بینی شد تا دانش آموزان همراه با خانواده های خود بتوانند اطلاعات لازم را در خصوص ایمنی در برابر زلزله کسب کنند.

او افزود: سازمان دانش آموزی استان با ارسال محتواهای مناسب با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل، اطلاعات جامعی به مخاطبین مانور ارائه داد تا با فراگیری آن بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.
مرادی گفت: دانش‌آموزانی که در منازل همراه با اعضای خانواده اقدام به پناه‌گیری و خروج از منزل کردند از این عملیات خود( فیلم، عکس...) تهیه کرده و با حداکثر حجم ۱۰ مگابایت تا سیزدهم آذر از طریق شبکه شاد سازمان دانش آموزی مناطق و شهرستانها به دبیرخانه مانور ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار