شاد بودن درشرایط سخت کرونایی

اسلامشهر (پانا) - زندگی در لحظه حال، باعث شادی و زندگی در گذشته باعث افسردگی و زندگی در آینده باعث اضطراب خواهدشد، باید تمرین کرد و همیشه درزمان حال زندگی کرد. اینها اظهارات یک کارشناس سلامت روان در اسلامشهر است.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شاد بودن درشرایط سخت کرونایی

یک کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: هرچه فاصله بین انتظارات و توقعات فرد از خودش نسبت به واقعیتی که در آن زندگی می‌کند، بیشتر باشد، احساس شادی فرد کمتر خواهد بود. بنابراین، یکی از راهکارهای ایجاد شادی، کم کردن فاصله بین توقعات و واقعیات است.

او بیان کرد: گاهی نیاز است برای انتظارات و توقعات خود، زمان بگذاریم. مثلا برای موفقیت در آزمون سال دیگر، همین که توانستید، تکالیفِ امروز را انجام دهید، خودتان را تشویق کنید و این نوع تقسیم بندی، احساس شادی و رضایت ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس افزود: این نحوه برخورد و تفکر ما به حوادث مختلف است که شاد و غمگین بودن ما را تعیین می‌کند، پس بهتر است تفکرات خود را به گونه‌ای هماهنگ کنیم که در دل هر حادثه‌ای تجارب و برتری‌های آن اتفاقات را ببینیم.

او تصریح کرد: در حوادث ناگوار به جای توجه به خود حادثه، به پیامی که آن حادثه برای ما دارد، توجه کنیم و با پیدا کردن آن پیام، بهترین استفاده را از آن حادثه ببریم. زندگی در لحظه حال، باعث شادی و زندگی در گذشته باعث افسردگی و زندگی در آینده باعث اضطراب خواهد شد. تمرین کنیم همیشه در زمان حال زندگی کنیم.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر خاطرنشان کرد: دوستانِ شاد، محیط‌های شاد، فیلم‌ها و موسیقی‌ و لباس‌های شاد و خیلی موارد دیگر باعث شادی ما خواهد شد، پس آنها را از خود دریغ نکنیم و اگر احساس شادی نمی‌کنیم باید مواظب باشیم دچار افسردگی نشده باشیم. اگر علائم افسردگی را داریم حتماً به روانشناس یا روان پزشک مراجعه کنیم و بدانیم انسان‌ها برای شاد بودن به هیچ چیز و هیچ اتفاق خاصی نیاز ندارند، کافی است تصمیم بگیرند شاد باشند.

خبرنگار: الینا ولی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار