انتخاب نماینده ایران در کمیسیون مستقل دائم حقوق بشر اسلامی

تهران(پانا)- در چهل و هفتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نیامی پایتخت نیجر، نماینده ایران با آراء نمایندگان کشورهای حاضر به عضویت کمیسیون مستقل و دائم حقوقی بشر اسلامی (IPHRC) که از نهادهای مستقل سازمان همکاری اسلامی محسوب می شود برگزیده شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب نماینده ایران در کمیسیون مستقل دائم حقوق بشر اسلامی

این انتخاب در شرایط حاضر که متأثر از نفوذ کشور میزبان بر دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی و ممانعت این کشور از ایفای نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای عضو می باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در انتخابات مزبور از میان ۱۸ کشور آسیایی عضو، حسین رضوانی با کسب آراء برتر در میان سایر نامزدهای عضویت در این کمیسیون به همراه نمایندگان ترکیه و افغانستان برای یک دوره ۴ ساله ( ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۴) انتخاب شد. کشورهای بنگلادش و ازبکستان دیگر نامزدهای های تصدی عضویت در این کمیسیون بودند که موفق به کسب آرا بالاتر نشدند.

انتخاب نماینده کشورمان در کمیسیون دائم حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در پی تلاش های دیپلماتیک و رایزنی های گسترده ای که از پیش از اجلاس از سوی اداره کل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه و در جریان برگزاری اجلاس از سوی هیأت نمایندگی کشورمان از اداره کل صلح و امنیت بین المللی وزرات امور خارجه به انجام رسید، محقق شد.

در این انتخابات، از گروههای عربی و آفریقایی نیز هر یک سه نماینده به عضویت کمیسیون در آمدند. از گروه عربی کشورهای عربستان، مصر و مغرب، از گروه آفریقایی کشورهای بنین، نیجریه و نیجر انتخاب شدند.

کمیسیون مستقل و دائم حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی نهاد مستقل کارشناسی سازمان با ظرفیت مشورتی است که موجودیت آن در سال ۲۰۱۱ در جریان اجلاس یازدهم سران کشورهای اسلامی تصویب و در سال ۲۰۱۷ آغاز بکار کرد.
مقر این کمیسیون در جده - عربستان است.
این کمیسیون حول موضوعات حقوق بشر بویژه در حوزه های حقوق زنان و کودکان، حق آموزش، حق توسعه، مقابله با اسلام هراسی، دفاع از حقوق اقلیت های مسلمان در کشورهای غیر اسلامی فعالیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار