حجت نظری در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد

پایتخت نیازمندنهضت رنگ‌آمیزی؛ تغییر ریل و پارادایم برای مسوولان شهرداری دشوار است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران می‌گوید برای افزایش نشاط اجتماعی، پایتخت نیازمندنهضت رنگ‌آمیزی است اما تغییر ریل و پارادایم برای مسوولان شهرداری دشوار است.

کد مطلب: ۱۱۴۲۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پایتخت نیازمندنهضت رنگ‌آمیزی؛ تغییر ریل و پارادایم برای مسوولان شهرداری دشوار است

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به پیشنهاد خود درباره رنگ‌آمیزی فضاهای بصری در مناطق تهران اظهار کرد: از حدود سه سال قبل پیشنهادی مطرح کردم که تاکنون با وجود پیگیری‌های مکرر مغفول مانده است. این پیشنهاد را با رئیس سازمان زیباسازی و شهردار تهران مطرح کردم. در ادامه پیگیری‌ها، پیشنهادم را در جلسه‌ای با روسای زیباسازی مناطق مطرح کردم اما همچنان تغییر ریل و پارادایم برای افراد شاغل در شهرداری دشوار است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: پیشنهاد کردم به سبک کشورهای آمریکای لاتین که فضای متراکم و زمختی به لحاظ شهرسازی در آن وجود دارد و از منظر شهری معماری قابل توجهی در آن دیده نمی‌شود اما عمدتا فضای موجود در آن سیمانی و بتنی است که سعی می‌کنند این فضاها را با رنگ آمیزی جذاب کنند. این پیشنهاد را تاکنون بارها پیگیری کرده‌ام و حتی از افرادی که به صورت میدانی مسئول کار هستند درخواست کردم تا فضاهای مد نظر را پیشنهاد کنند.

وی ادامه داد: اگر کار رنگ‌آمیزی در تمام مناطق دنبال شود و هر کدام از مناطق، فضاهایی را به این کار اختصاص دهند، نگاه به فضاهای رنگ‌آمیزی شده اینطور نیست که آن فضا خاص است تا آن را از شهر جدا بدانند. معتقدم در این روزها که با پاندمی کرونا روبرو هستیم و مشکلات روحی زیاد است و خیلی از مردم دچار افسردگی خفیف هستند، هر اقدامی که منجر به افرایش نشاط اجتماعی شود اقدامی ستودنی است.

نظری با اشاره به رنگ‌آمیزی‌های صورت گرفته در دو منطقه از تهران گفت: اتفاقی که در منطقه ۹ و ۱۲ افتاده است شایسته قدردانی است و می‌تواند به نهضت رنگ آمیزی در شهر منجر شود ضمن اینکه معتقدم تا زمانی که پشت این اتفاقات خوب، نگاه علمی و پژوهش اجتماعی نباشد، شاید پوسته‌ای از اتفاق خوب را رقم بزند اما خیلی زود جای خود را به اتفاق دیگری می‌دهد و ماندگار نخواهد بود.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از همه مسئولان مناطق و شهرداران مناطق تقاضا می‌کنم که این رویداد را به یک اقدام فکر شده و پژوهش محور با لحاظ تمام ملاحظات اجتماعی و فرهنگی در محلات تبدیل کنند و اینطور نشود که بخشی از شهر را با رنگ آمیزی جدا کنیم و خیلی از مخاطبان تصور کنند که در آن فضا مشکلاتی وجود دارد که قرار است با رنگ‌آمیزی پنهان کنند. بنابراین اگر این ملاحظات در اقدامات لحاظ شود، فکر می‌کنم در این دو منطقه این ملاحظات لحاظ شده است و می‌توانیم منتظر اتفاقات خوب بعدی باشیم.

نظری با تاکید بر اینکه نیاز داریم نهضت رنگ‌آمیزی در شهر به طور فراگیر دنبال شود، گفت: هر چند رنگ‌آمیزی در شهر شاید گره‌ای از مشکلات مردم باز نکند اما بخشی از وظیفه مدیریت شهری، تامین آرامش و امنیت روانی شهروندان است که فکر می کنم با زیباتر کردن شهر می‌توانیم تا حد قابل توجهی ذهن مردم را آرام کنیم و این فضاهای رنگ شده نشاطی به افراد دهد تا ازمشلاکتشان ولو چند ثانیه دور شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار