هشدار هواشناسی؛

جاده‌های کوهستانی مازندران از عصر فردا لغزنده و مه‌آلود است

هفته پیش رو ابری و بارانی است

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران هشدار داد که با نفوذ سامانه بارشی از سمت ارتفاعات البرز از بعدازظهر فردا، جاده‌های کوهستانی استان مه‌آلود و لغزنده می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جاده‌های کوهستانی مازندران از عصر فردا لغزنده و مه‌آلود است

هواشناسی مازندران در هشداری ویژه جاده‌ها و محورهای کوهستانی، نتیجه‌ نفوذ سامانه بارشی از سمت ارتفاعات البرز از بعدازظهر یکشنبه 9 آذر را بارش باران و برف و وزش باد، کاهش نسبی دما و مواج شدن دریا اعلام کرده است.
این وضعیت تا ‏اواسط روز دوشنبه آذر ادامه خواهد داشت.

مه‌آلود شدن، کاهش دید، ریزش سنگ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی از آثار این سامانه خواهد بود و هواشناسی مازندران نسبت به تردد جاده‌ای هشدار داده و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی را لازم دانسته است ضمن آن که از کوهنوردان خواسته است از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

هفته پیش رو ابری و بارانی است

احمد اسدی معاون پیش‌بینی و توسعه هواشناسی مازندران نیز به پانا گفت: «آسمان استان در روز یک‏شنبه نهم آذر، نیمه ابری است که به تدریج ابری و از بعدازظهر با بارندگی و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و باران همراه خواهد بود ضمن آنکه وزش باد نیز پیش بینی می‌شود.»

به گفته او در روز دوشنبه نیز بارندگی در پیش خواهد بود که در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و باران است. همچنین از دمای هوا کاسته شده و وزش باد نیز در راه خواهد بود. از اواخر روز از میزان این ناپایداری‌ها کاسته می‌شود تا روز سه‌شنبه که آسمان صاف تا نیمه ابری شده و افزایش دما نیز رخ خواهد داد.

اسدی اعلام کرد که از اواخر وقت روز چهارشنبه 12 آذر در ارتفاعات شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود که این شرایط با کاهش دما تا روز پنج‏شنبه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار