اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بر اساس تخصص، علاقه و نیازهای مدرسه، خدمات خود را ارایه می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت که با هدف ارتقای کیفی برنامه‌ها و خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی، اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه «مدرسه یار» می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روایط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، خلیل رنجبر اظهار کرد: برنامه مدرسه یاری اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان از طریق جلب مشارکت عمومی والدین و بهره‌مندی از توانایی اولیای دانش‌آموزان در راستای ارتقای کیفی برنامه‌ها و خدمات آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی و پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

رنجبر با برشمردن مشارکت خانواده در امور مدرسه به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی، افزود: تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسیاری در آن دخیل‌اند و این مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمی‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های بسته تحولی"توسعه مشارکت‌ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان استثنایی" و با هدف بهره‌مندی واحدهای آموزشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اولیا این برنامه اجرا می‌شود.

رنجبر گفت: بر این اساس اولیایی در برنامه "مدرسه یاری" مشارکت دارند که در حوزه سلامت، تربیت بدنی، توان بخشی، هنر، فنی و ...تخصص و مهارت داشته باشند و بر اساس تخصص، علاقه و نیازهای مدرسه، خدمات تخصصی، علمی و مهارتی خود را ارایه کنند.

وی با بیان اینکه خانواده و انجمن‌های اولیا و ‏مربیان باید متناسب با شرایط موجود نقش آفرینی کنند، گفت: محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بیش‌ از پیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت آشکار کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پروش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیر، تصریح کرد: سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکت‌های عمومی طراحی شده است.

رنجبر گفت: حضور اولیا و مشارکت آنها در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش با نیازهای ویژه مستلزم مشارکت والدین است و توانایی فکری، علمی و تخصصی والدین در آموزش و تربیت دانش‌آموزان اهمیت بسزایی دارد، گفت: تداوم و بقای جامعه در گرو هدایت هدف‌دار انسانهاست و اخلاق، هدایت و تربیت سه رکن اساسی در آموزش و پرورش هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار