پایتخت گردشگری اکو، یک فرصت برای رونق گردشگری مازندران است

ساری (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران رویداد پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را فرصتی برای رونق دوباره گردشگری مازندران برشمرد که از ویروس کرونا آسیب‌های جدی دیده است.

کد مطلب: ۱۱۴۲۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

ساری در نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است. علاوه بر ایران کشورهای ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری‌آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به «اکو» هستند.

در طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، سعی می‌شود تا با تهیه برنامه‌های ملی، به توسعه شهرهای گردشگری کمک شود.

سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه گردشگری مازندران نیز همچون سایر نقاط ایران و جهان از ویروس کرونا آسیب های جدی دیده است، گفت: «با انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و تسری بخشیدن آن به تمامی مازندران، می‌توان از این فرصت برای رونق دوباره گردشگری پس از فروکش کردن شیوع کرونا بهره برد.»

او یادآوری کرد که دبیرخانه این رویداد در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از چند ماه قبل تشکیل شده و برنامه های اجرایی خود را برای میزبانی شایسته آغاز کرده است، ادامه داد: «جلسات توجیهی برای دستگاه‌های مرتبط با تاکید استاندار مازندران آغاز شده است و با توجه به کلان شهر بودن مازندران از ظرفیت تمامی شهرستان‌های استان با محوریت ساری بهره خواهیم گرفت.»

فرزانه افزود: «گام نخست برنامه‌ریزی‌ها معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگ بومی ساری و استان و تمرکز بر ظرفیت‌های مردمی و فعالان بخش خصوصی است.»

فرزانه: در این شرایط کرونایی، بهترین فرصت برای توجه به زیرساخت‌ها و رفع نواقص و کمبودهای میزبانی از گردشگران کشورهای عضو اکو فراهم است.

او با بیان اینکه در این شرایط کرونایی بهترین فرصت برای توجه به زیرساخت‌ها و رفع نواقص و کمبودهای میزبانی از گردشگران کشورهای عضو اکو فراهم است، تأکید کرد که از همه دستگاه‌ها خواسته‌ایم تا یک سال آینده توسعه زیرساخت ها را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی تبلیغات محیطی، جشنواره‌های مجازی، بهره‌گیری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با رسانه‌های کشورهای عضو اکو را در حال برنامه‌ریزی برشمرد که تا پایان سال محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار