نشنال اینترست: دولت ترامپ به پایان بدش در قبال ایران چنگ زده است

تهران (پانا) - روزنامه نشنال اینترست در بخشی از یک تحلیل مطرح کرد که سیاست های دولت دونالد ترامپ در قبال ایران علیرغم پافشاری آن در پایان مدت روی کار بودنش هم، شکست خورده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نشنال اینترست: دولت ترامپ به پایان بدش در قبال ایران چنگ زده است

به گزارش ایسنا، مجله نشنال اینترست در بخشی از یک تحلیل درباره شکست سیاست های دولت دونالد ترامپ درباره ایران نوشت: باعث تعجب نیست که سیاست دولت ترامپ در قبال ایران بد پیش رفته است و بد هم در حال تمام شدن است. این سیاست نه بر اساس هیچ محاسبه ای درباره چیزی که به بهترین شکل موجب پیش برد عوامل عدم توسعه تسلیحات هسته ای خواهد شد، درباره تنش زدایی از درگیری های منطقه و دیگر منافع آمریکا شکل گرفت. در عوض با اجبار ترامپ برای انجام دادن تمام آن چه که بر خلاف تمام کارهای دولت باراک اوباما بود، شکل گرفت. دستاورد اصلی دولت اوباما دیپلماسی ای بود که منجر به انجام شدن توافق هسته ای شد، توافقی چندجانبه که تمام راه های ممکن به سمت سلاح هسته ای ایرانی را مسدود کرد.
نشنال اینترست در ادامه نوشت: دولت ترامپ فراتر از ضایع کردن برجام پیش رفت و در دو سال و نیم اخیر جنگ اقتصادی بی سابقه ای را علیه ایران تحمیل کرد. این مدت، زمان زیادی برای «کارزار فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران است تا آن نتیجه ای را که قرار بود، بگیرد. اما این سیاست از هر جهت شکست خورده است.
در ادامه ی این تحلیل آمده است: علیرغم این شکست ها، دولت ترامپ همچنان به سرانجام تلخش که فشار حداکثری است چنگ زده زده. سعی دارد ایرانی ها و نهادهای ایرانی بیشتری را برای تحریم کردن پیدا کند، اگرچه تعداد این تحریم ها آن قدر زیاد شده است که افزودن تعدادی دیگر به گروه آن ها تفاوت چندانی ایجاد نمی کند.
این روزنامه می افزاید: این پایبندی لجوجانه به شکست، چند استدلال ممکن است داشته باشد. یکی عدم وجود ایده ای بهتر تا زمانی است که رد کردن برجام، باور حکومتی دولت ترامپ است. مورد دیگر این است که ترامپ ممکن است واقعا به این باور داشته باشد که کمی فشار بیشتر موجب از بین بردن اراده ایرانیان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار