رونمایی از یادمان طرح ملی «لاله‌های روشن» در مازندران

ساری (پانا) - با رونمایی از یادمان طرح ملی «لاله‌های روشن»، این طرح امروز در مازندران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از یادمان طرح ملی «لاله‌های روشن» در مازندران

علی‌رضا سعدی‌پور در مراسم رو نمایی از یادمان لاله‌های روشن گفت: شهدا و بسیجیان خالصاله در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور پیدا کردند تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی ودین و شرف این مرز بوم دفاع کنند و ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که با زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، راه و رسم شهادت و رشادت در راه وطن و دین را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

او با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین در تربیت چندساحتی فرزندان این مرز و بوم، تصریح کرد: معلمان و مربیان در آموزش و پرورش با استناد به سند تحول بنیادین در تلاش برای تربیت انسان‌هایی مقاوم، متعهد و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند و از همه مهم‌تر فرهنگ ایثار، شهادت، از خودگذشتگی و نوع دوستی را در میان دانش‌آموزان این مرزو بوم گسترش دهند.

این مقام مسئول با اشاره به طرح ملی لاله های روشن، افزود: طرح ملی لاله‌های روشن که دبیرخانه دائمی کشوری آن به استان مازندران محول شده در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز است، به معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران واگذار شده و در این زمینه سعی خواهیم کرد از ظرفیت عظیم بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان بهره مند شویم.

او با اشاره به طرح لاله های روشن که در ارتباط با 2 هزار شهید، 2 هزار مدرسه و 2 هزار یادواره در مدارس سطح استان مازندران است، خاطرنشان کرد: در این طرح می‌توانیم با ایجاد زمینه‌های پژوهشی درباره این شهیدان، باب مطالعه و پژوهش را در ارتباط با فرهنگ ایثار و شهادت را در میان دانش‌آموزان و معلمان باز کنیم، و این پروژه‌ها هم می‌تواند ما رادر پیش‌برد به سمت اهداف تعیین شده در این برنامه ملی یاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: این افراد که نسل بعد از انقلاب اسلامی و حتی دوره دفاع مقدس بوده‌اند نشان دهنده موفقیت آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل حال حاضر است که این روند نیز باید با برنامه‌ریزی های دقیق دنبال شده به و صورت جدی پیگیری شود.

سعدی‌پور با اشاره به تهاجمات فرهنگی که در حال حاضر جامعه و از همه مهم‌تر دانش‎‌آموزان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: دشمن‌شناسی و شناخت کامل از برنامه‌های دشمن، می‌تواند ما را در برنامه ریزی برای مقابله با این تهاجمات یاری کند.

او در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با گسترش فرهنگ بسیجی در میان دانش‎آموزان، تصریح کرد: اقامه نماز و ارتباط با خالق و درس خواندن برای تولید علم و نگاه پژوهشی می‌تواند شناخت و دیدگاه ما را به فرهنگ شهادت و دین داری پرمعناتر کند و امیدوار هستیم که در این زیست بوم جدید و با استفاده از تکنولوژی های حال حاضر بتوانیم هر چه سریعتر و راحت‌تر به اهداف خود برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار