۲ هزار و ۴۹۳ تن اززندانیان مالی آزاد شدند

تهران ( پانا) - رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، گفت به موجب دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه، بسیج می‌تواند به عنوان ریشه دارترین و مردمی‌ترین و دلسوزترین و امین‌ترین نهاد مردمی با سازمان زندان‌ها همکاری کند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزار و ۴۹۳ تن اززندانیان مالی آزاد شدند

به گزارش سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، این مطلب را محمد مهدی حاج محمدی در آیین انعقاد تفاهم نامه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و فرمانده بسیج قوه قضاییه، جولایی رییس سازمان دیه کشور و سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، عنوان کرد.

وی گفت: نهضت و انقلاب ما با حرکت و جوشش و خروش مردم آغاز شد، استمرار یافت و قطعا بقا و قوام این نهضت و انقلاب نیز با نقش آفرینی مردم و روحیه بسیجی ممکن خواهد بود.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تصریح کرد: دشمن متوجه این تاثیرگذاری و ارزش حضور مردم شده است از این رو تمام تلاش خود را در جهت ایجاد گسست اجتماعی و فاصله انداختن بین عقول و قلوب مردم بکار بسته است.

حاج محمدی گفت: فاصله اجتماعی که امروز در شرایط کرونا توصیه می شود برای فصل کردن و جدایی بین عقل ها و فهم ها و اعتقادات نیست. فاصله می گیریم که از هم جدا نشویم. اما هجمه و تمرکز دشمن آن است که انسجام بین مردم ما و بین قلب ها و افکار ما از بین برود.

وی اضافه کرد: مهرورزی و مهربانی و یارگیری برای اسلام و انقلاب پاتک مناسب برای این تک دشمن است.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه بسیجی همواره مدافع بوده، مدافع وطن، مدافع حرم و مدافع سلامت و امنیت اجتماعی مردم بوده است، گفت: بسیجی وقتی می‌بیند آتش توپخانه دشمن بر نقطه‌ای متمرکز شده در همانجا مستقر می‌شود و نقش آفرینی می‌کند؛ امروز نیز هجمه‌های دشمن متمرکز بر زندان و زندانیان است و دشمنان ما می‌خواهند به بهانه این موضوع چهره مشعشع نظام ما سیاه و تیره نشان بدهد.

وی ادامه داد: بسیجی همیشه در صحنه چالش ها وارد می شود و زندان یکی از آن صحنه هاست.

حاج محمدی تصریح کرد: امروز یکی از میدان‌های مبارزه برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، میدان مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و این همان چیزی است که آقای من و شما دل نگران آن است.

وی افزود: زندان محلی برای مأموریت و عملیات مشترک سازمان زندان‌ها و سازمان بسیج است و زندان محلی برای فعالیت های فرهنگی است.

رئیس سازمان زندان ها تصریح کرد: وقتی می گوییم بسیج مستضعفان این نکته را در نظر داشته باشیم که چه کسی می تواند ضعف و ناتوانی فکری، مالی و اعتقادی برخی از زندانیان را انکار کند و این استضعاف است که برخی آنها را به وادی بزهکاری کشیده شده اند.

وی گفت: خدا رحمت کند شهید والامقام شهید لاجوردی را که می فرمود: مجرم تا قبل از زندان مجرم است بعد از ورود به زندان ما را به چشم یک انسان محتاج و منتظر و مستعد اصلاح و تربیت می بینیم و حتماً زندانیان عائله و خانواده نظام اسلامی محسوب می شوند.

حاج محمدی ادامه داد: حتماً خانواده زندانی تقصیری ندارد و باید مراقبت کرد آنها فاسد نشوند، آسیب نبینند، حتماً زند ان یک محیط اصلاح و تربیت است که اما (ره) فرمود: زندان مدرسه آموزش و تربیت اخلاقی است و آقا فرموده است: زندان باید به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شود و زنهار زنهار که کسی در زندان شما فاسد نشود.

وی با ذکر خاطراتی از شهیدان چیت‌سازیان و طاهری در خصوص تلاش آن‌ها در راستای هدایت زندانیان، گفت: بسیج به فرموده آقا اهل جذب است از این رو می تواند ما زندانبانان را در این ماموریت پرخطر و پرافتخار که همان جذب افراد و دستگیری از آنان است یاری کند.

عضو شورای عالی قوه قضائیه گفت: شهیدان چیت سازیان و سیاح طاهری پیام امام را درک کردند که برای کمک و دستگیری از زندانیان به زندان ها مراجعه می کردند چرا که امام (ره) فرمود: در زندان طوری رفتار کنید که زندانیان به اسلام علاقه مند شوند، به انقلاب علاقه مند شوند. باب رحمت گنهکاران را بهتر جذب می کند. ماموریت ما در زندانبانی این است و بسیج می تواند در قامت یک مددکار امین و دلسوز و افتخاری با ما سهیم و شریک شود. از بسیج حقوقدانان گرفته تا بسیج اصناف و بسیج جامعه پزشکی و بسیج محلات و ما امروز به موجب تفاهم نامه‌ای که منعقد کردیم مأموریت مشترک خود را با سازمان بسیج و اقشار مختلف بسیج در راستای کمک به بازاجتماعی کردن زندانیان آغاز می‌کنیم.

رییس سازمان زندان‌ها در انتها گفت: از روح پرفتوح حاج قاسم سلیمانی مدد می‌گیریم وقتی در زندان ها متوجه علاقه و محبت زندانیان به آن شهید بزرگوار می شویم می فهمیم که او در حال دستگیری از این افراد است و حضور او زودتر از همه ما در زندان اتفاق افتاده است.

همچنین در این مراسم سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و فرمانده بسیج قوه قضاییه طی سخنانی اظهار داشت: مشارکت سازمان بسیج و اقشار مختلف بسیجیان در طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام و حرکتی مبارک است؛ ما در بسیج یاد گرفتیم که کاسب نباشیم بلکه برای ما فعل و عمل مهم باشد.

عمرانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: اخلاص سردار سلیمانی به همه مسئولان در کشور ما نشان داد که مردم ما به هر مسئولی که عاشقانه و مخلصانه در راستای تعالی نظام و کشور خدمت کند، عشق می‌ورزند.

فرمانده بسیج قوه قضاییه تصریح کرد: اگر ما مسئولان به اندازه ۲۰ درصد همانند سردار سلیمانی باشیم در دنیا و آخرت سعادتمند می‌گردیم.

همچنین در این مراسم سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی گفت: در نتیجه مشارکت سازمان بسیج در امر آزادسازی زندانیان غیرعمد از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۹۳ تن از هموطنان مان که به دلیل مسائل مالی در زندان بودند، آزاد شدند؛ همچنین هزار نفر نیز در هفته بسیج با مشارکت سازمان بسیج از زندان آزاد می‌شوند و این امر با همکاری مطلوب مجموعه دستگاه قضایی به ویژه سازمان زندان‌ها صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار