حضور 200 تیم سه نفره در غربالگری گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از همکاری 200 تیم سه نفره در خصوص غربالگری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان گیلان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
حضور 200 تیم سه نفره در غربالگری گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ آبتین حیدر زاده با اشاره به دستوالعمل گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی)، برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت و هدایت تیم های عملیاتی، آموزش تیم های عملیاتی، استفاده از وسایل حفاظت فردی، ثبت و گزارش دهی فعالیت ها، نظارت و پایش، بودجه و اعتبارات، آموزش و تبلیغات عمومی و بهره گیری از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت را از مهم ترین الزامات آماده سازی تیم های عملیاتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی اقدامات محله محور در سه حیطه حمایت، مراقبت و نظارت به صورت مشارکتی با بسیج مستضعفان و سایر سازمان ها انجام می گیرد، افزود: اقدامات فنی با مسوولیت حوزه بهداشت و اقدامات پشتیبانی و حمایتی، با مسوولیت بسیج انجام خواهد گرفت.

حیدرزاده در ادامه از همکاری 200 تیم سه نفره در خصوص غربالگری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح گیلان خبر داد و گفت: این تیم ها در سطح استان، در محلات و در تک تک خانوار‌ها به‌ منظور تب سنجی و سنجش اکسیژن خون به ‌صورت سازمان‌ یافته حضور خواهند یافت و اگر فردی علائمی داشته باشد، مورد بررسی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کاری این تیم ها 140 خانوار در روز است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیج و استفاده از نیروهای این رده مردمی به منظور تأمین سفیران سلامت در راستای طرح شهید سلیمانی، خانوارهایی که سفیر سلامت ندارند شناسایی شده و فرم های سفیر سلامت جهت ثبت نام در اختیارآنها قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه ضمن تشریح فرایند اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: نیروهای هلال احمر در این بازدید ها همگام با واحد های بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابتدا در رشت و سپس در شهرستان های تابعه استان توزیع خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار