30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان آبگیری شد

زاهدان (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان اعلام کرد با بهره برداری از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان، تاکنون نزدیک به ٣٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان آبگیری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان آبگیری شد

محمدعلی نیکبخت در گفت و گو با پانا با بیان اینکه حق آبه کشاورزی برای همه کشاورزان سیستانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به‌منظور کمک به همه بهره برداران بخش کشاورزی و تقسیم عادلانه آب، برای هر کشاورز سیستانی که به هر دلیلی از محل طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان حق آبه کشاورزی نداشته و یا دارای سهم آب کمی (کم حق آبه)بوده اند، سهم آب کشاورزی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: حداقل سهم حق آبه در نظر گرفته شده برای این افراد، حق آبه کشت در سطح سه هزار متر مربع است.
مجری طرح آبرسانی دشت سیستان گفت: با این اقدام، بر اساس مطالعات انجام شده حدود ١٠ هزار بهره بردار سیستانی به ۶۵ هزار نفر کشاورز بهره مند از طرح ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان اضافه خواهد شد.
نیکبخت تأکید کرد: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران طرح طبق برنامه، تحویل آب به کشاورزان در محل حوضچه های پنج هکتاری همچنان ادامه داشته و با رفع نواقص سرعت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون نزدیک به ٣٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان آبگیری شده و این روند ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار