طرح همدل توسط مشاوران مدارس در شهرستان های استان تهران اجرا می‌شود

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت با عنایت به لزوم ارتباط دانش آموزان و اولیاء در شرایط کنونی طرح همدل با هدف ارائه خدمات مشاوره ای مطلوب، بررسی شرایط تحصیلی و روانشناختی دانش آموزان استان اجرایی می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح همدل توسط مشاوران مدارس در شهرستان های استان تهران اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی گفت: ارتباط و تعامل موثر با دانش‌آموزان و اولیای آنان جهت بررسی مشکلات و تسهیل نحوه سازگاری خانواده‌ها و دانش‌آموزان با شرایط کنونی، امری مهم و ضروری است.

او اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده و تغییر بستر آموزشی و پرورشی مدارس از شکل حضوری به غیر حضوری، لزوم شناخت سریع و به موقع نیازها، مشکلات، دغدغه‌ها و مسائل آموزشی و روانشناختی دانش‌آموزان و والدین، تسهیل‌گری در ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز دانش‌آموزان و ارجاع به موقع دانش‌آموزان نیازمند خدمات روانشناختی و حمایتی را از مهمترین اهداف این طرح دانست.

هاشمی در تبیین طرح همدل گفت: این طرح و فرایند اجرایی آن در قالب ساعت موظف مشاوران در مدرسه صورت می‌پذیرد و کلیه مشاوران موظف و غیر موظف ملزم هستند بخشی از ساعت فعالیت‌های مشاوره را به این مهم اختصاص داده و گزارشی از روند اجرای طرح را به صورت هفتگی در اختیار مدیر و کارشناسان مشاوره منطقه قرار دهند تا مداخلات لازم در کمترین زمان ممکن برنامه‌ریزی و اجرا شود.

این مقام مسوول گفت: مشاوران مدارس طبق زمانبندی به طور مستمر حداقل هر ماه یک بار از طریق تماس تلفنی با دانش‌آموزان، ضمن معرفی خود به عنوان مشاور و بیان برنامه‌ها و فعالیت‌های مشاوره مدرسه، در جریان مسائل روان‌شناختی، تحصیلی و فرایند یاددهی- یادگیری دانش‌آموزان قرار می‌‏گیرند.

هاشمی با اشاره به ضرورت اجرای طرح، یکی از مشکلات اجرایی آن را نداشتن بستر مناسب ارتباط تلفنی در بیشتر مدارس استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مدیران مدارس با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ با مشاور مدرسه می‌توانند از بروز بسیاری از مشکلات در حوزه تحصیلی، روانشناختی و اجتماعی بویژه در فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار