طی چهار ماهه نخست سالجاری صورت گرفت:

صدور 1200 فقره گواهی صلاحیت حرفه ای و کارت شناسایی قالیبافی در آذربایجان غربی

خبر گزاری پانا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور هزار و 209 فقره گواهی صلاحیت حرفه ای و کارت شناسایی قالیبافی در سطح استان طی چهار ماهه نخست سالجاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، عباداله اکبری در پنجمین جلسه کمیته فرش دستباف استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در راستای حمایت و ارتقای سطح فرش دستباف استان طی مدت زمان مذکور، 324 فقره گواهی صلاحیت حرفه ای و 885 فقره کارت شناسایی قالیبافی برای قالیبافان استان صادر شده است .
وی با اشاره به برگزاری 10 دوره آموزش طرح و اشتغال در شهرستان های بوکان،تکاب، مهاباد، سلماس، خوی و ارومیه طی این مدت، اظهار داشت: این دوره ها به مدت 480 ساعت آموزش عملی و تئوری و 900 ساعت نظارت هر دوره برای 40 نفر از قالیبافان ساکن در این شهرستان ها برگزار شد .
اکبری تعداد بازرسی و بازدید های مشترک صورت گرفته از کارگاه های قالی بافی را در این مدت جهت معرفی قالیبافان به تامین اجتماعی 950 مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 489 نفر به بیمه تامین اجتماعی برای بهره مندی از خدمات آن معرفی شدند که در نهایت 324 نفر از از بیمه بهره مند شدند .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین طی مدت زمان یاد شده، 61 فقره کارگاه غیر تمرکز با مدیریت متمرکز و مجتمع های قالیبافی و تعاونیها در استان جهت اخذ تسهیلات به مبلغ 64 هزار و 700 میلیون ریال به مرکز ملی فرش ایران معرفی شدند .
غلامرضا دیزج نژاد افزود: باید با درک صحیح شرایط اقتصادی و تغییرات به وجود آمده در صنعت فرش روش های جدیدی را برای پویایی این صنعت بکار بریم و با تامین نیاز های سلایق جدید اقتصاد فرش را متحول کنیم که نقش بخش خصوصی در این بین پررنگ تر است .
گفتنی ست، با اجرای این طرح مسائل و مشکلات تولید فرش، تامین مواد اولیه و بازار صادرات فرش دستباف آذربایجان غربی در سریع ترین زمان ممکن بررسی خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار