پیام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج؛

کاظمی: بسیج خودباوری و خداباوری را در بین نسل‌ها و جامعه گسترش داد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: بسیج خودباوری و خداباوری را در بین نسل‌ها و جامعه گسترش داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، در متن پیام علیرضا کاظمی به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج مستضعفین آمده است:

بنام خداوند بخشنده و مهربان

40 سال از فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج می گذرد، تشکیلاتی که همراه شور و شعور بوده است. و روزگار تلخ جنگ تحمیلی را برای ملت ایران به روزهای خودباوری و خدا باوری دفاع مقدس تبدیل کرد .

اکنون که وارد چهل و یکمین سال تاسیس این نهاد مردمی شده ایم جلوه هایی از آنرا به همت شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت مشاهده می کنیم که اگر نبود رشادت و جانبازی این فرزندان خلف آن شجره طیبه همانا تیشه جهل و تاریکی داعش و جبهه النصره و سایر گروهای الحادی و تکفیری ریشه های اسلام ناب را از بن نابود می کرد و چهره ای دیگرگون شده از اسلام را به نمایش می گذاشتند.

بسیج چون از دل مردم برخواسته است بر دل مردم نیز نشسته است و این چند سال اخیر پس از سال های دفاع مقدس هر جا دست نیازمندی دراز شده است این دست بسیج بوده که دست مردمان رنج کشیده را گرفته تا از ناملایمات عبور کنند؛ روزی سیل بنیان کن و روز دیگر زلزله ویرانگر آه از نهاد این مردم در آورد اما این ید بسیجیان از جان و مال گذشته بوده است که دست در دست هم وطنان خود نهادند و به دلگرمی آنان خانه های ویران را از نو بنا کردند و آبادی و آبادانی را به مردم عرضه داشتند.

اکنون نیز که کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری منحوس کروناست، باز هم بسیجان سال های دور دفاع مقدس در کنار همرزمان جدید خود به جنگ این بیماری مهلک رفته اند و از هرگونه تلاشی برای مهار و از بین بردن این بیماری دریغ نمی کنند. و معلمان عزیزی که بسیجی وار در جبهه مبارزه با جهل و نابودی با استفاده از شیوه های نوین تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی دانش اموزان را رها نکرده اند و در جهادی شبانه روزی در حال تدریس و آموزش آینده سازان این ملت هستند.

لازم است یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار فرهنگی شهید را که در ایام دفاع مقدس جانفشانی کردند و ذره ای از خاک میهن عزیز مان را اجازه ندادند دست دشمنان بیافتد گرامی بداریم و هم پیمان با رهبر فرزانه خود باشیم و پیرو ولایت فقیه تا گزندی به این مرز و بوم نرسد.

اینجانب نیز با گرامیداشت هفته بسیج از تلاش و همت فرهنگیان فرهیخته و بسیجان فرهنگی به منظور تربیت دانش آموزان طراز جمهوری اسلامی در شرایط شیوع ویروس کرونا تشکر می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار