احتمال انجام «رای‌گیری غیابی» در انتخابات ۱۴۰۰

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت این امکان وجود دارد که در انتخابات ۱۴۰۰ افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند رای خود را به صورت غیابی وارد صندوق‌های اخذ رای کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
احتمال انجام «رای‌گیری غیابی» در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی مجلس، عباس مقتدایی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونایی، این امکان وجود دارد که افراد دارای بیماری‌های خاص به صورت غیابی رای خود را وارد صندوق‌های اخذ رای کنند، اظهار کرد: کرونا با همه آسیب‌هایی که به کشورهای مختلف وارد کرده، اما در داخل کشورمان سبب شده تا فضای دیجیتال و تکنولوژی‌هایی نوین توسعه بیشتری پیدا کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه کلاس‌های آموزشی در کشورمان به صورت آنلاین برگزار می‌شوند و بسیاری از خدمات دولتی نیز از طریق فضاهای الکترونیکی در اختیار مردم قرار می‌گیرند؛ بنابراین کشورمان در شرایط فعلی از لحاظ زیرساخت‌ها و بسترهای لازم فناوری رشد چشم‌گیری داشته است.

این نماینده مردم در مجلس به الکترونیکی شدن انتخابات اشاره و عنوان کرد: به نظر می‌رسد در انتخابات پیش رو نسبت به انتخابات‌های گذشته با جهش بسیار بالایی از زیرساخت‌های الکترونیکی بهره گیری کنیم؛ بنابراین این امکان وجود دارد که روندهای انتخاباتی در سال 1400 با تکیه بر فضای دیجیتال و حتی برای برخی‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شود، اما اینکه برای انجام انتخابات غیابی تا چه میزان و از چه ابزارهایی استفاده شود در هفته‌های آینده که ستاد انتخابات کشور دقیق‌تر شکل می‌گیرد و جلسات آن نیز تشکیل می‌شود تصمیم‌گیری خواهد شد و در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها برای شیوه اجرایی انتخابات آتی زودهنگام است.

وی در ادامه افزود: اما آنچه که مسلم بوده استفاده از ابزارهای دیجیتالی در انتخابات 1400 افزایش پیدا خواهد کرد و این روند نسبت به سال‌های گذشته تفاوت بسیاری خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار