رئیس شورای‌ اسلامی شهر اسلامشهر:

تنها تابلوی سنجش آلودگی هوای شهرستان اسلامشهرخاموش است

اسلامشهر (پانا) - پساب تصفیه‌خانه اسلامشهر که با هزینه هنگفتی احداث و به بهره‌برداری رسیده، وارد رودخانه سالورمنطقه می‌شود و در امتداد رودخانه با فاضلاب‌های شهری مخلوط شده و آب را آلوده می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تنها تابلوی سنجش آلودگی هوای شهرستان  اسلامشهرخاموش است

درنشست مشترک رئیس شورای‌ اسلامی شهر اسلامشهر با رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان که در رابطه با مسائل زیست محیطی منطقه برگزار شد، اورینب مسرور رئیس شورای‌ اسلامی شهر اسلامشهر، در سخنانی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش بوی نامطبوع در محدوده شهرک واوان و گلایه شهروندان، در صدد بررسی، پیگیری و رفع مشکلات و دغدغه شهروندان منطقه هستیم.

او بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها غبار و آلودگی هوا را با مه صبحگاهی اشتباه می‌گیرند و روزانه با حضور در پارکها و فضای سبز اقدام به ورزش صبحگاهی می‌کنند، غافل از اینکه ورزش در این هوا خطرناک است، در صورت وجود چندین تابلوی سنجش آلودگی هوا در نقاط پرتردد شهر، شهروندان در جریان وضعیت آلودگی هوا قرار گرفته و سلامتی آنها کمتر به خطر خواهد افتاد.

رئیس شورای‌ اسلامی شهر اسلامشهر تصریح کرد: با وجود تصویب مبلغ سی میلیون تومان توسط شورای شهر اسلامشهر بابت تعمیر تنها تابلوی سنجش آلودگی هوا در شهرستان، طی یک سال و نیم اخیر هنوز این مبلغ به اداره محیط زیست اختصاص پیدا نکرده و تنها تابلوی سنجش آلودگی هوای شهرستان خاموش است.

سپس الهه بیگی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر نیز در رابطه با رفع مشکلات زیست محیطی مولد بوی نامطبوع شهرک واوان افزود: بسیاری از کانون‌های شناسایی شده در شهرستان اسلامشهر به سبب انتشار بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام و شهرک واوان با احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب و رصد و پایش روزانه رفع شده است.

او تأکید کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده پسماندسوزی در اطراف ایستگاه میانی زباله شهری نسیم شهر و شهرک صالحیه بهارستان در ایجاد آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع اسلامشهر تاثیرگذار هستند، همچنین فاضلاب بهارستان از انتهای شهرک صالحیه وارد رودخانه شده و موجب آلودگی آب و انتشار بوی نامطبوع منطقه می‌شود.

بیگی خاطرنشان کرد: متأسفانه پساب تصفیه‌خانه اسلامشهر که با هزینه هنگفتی احداث و به بهره‌برداری رسیده وارد رودخانه سالور منطقه می‌شود و در امتداد رودخانه با فاضلاب‌های شهری مخلوط شده و آب را آلوده می‌کند، در صورتی که می‌توان از این پساب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی، آبیاری فضای سبز شهرداری و خدمات آتش نشانی استفاده کرد.

او گفت: در شهرستان اسلامشهر تنها یک کانکس برای ایستگاه پایش هوا اختصاص یافته که گرد و غبار و نور محیط بر دستگاه سنجش تأثیرگذار است و از مجموعه مدیریت شهری درخواست دارم پیرو مصوبه دهم تیرماه ۹۸ شورای اسلامی اسلامشهر که بابت ضرورت پایش آلودگی‌ هوا در راستای رصد و حفظ و توسعه هوای پاک مبلغ سی میلیون تومان از محل ماده شانزده تخصیص یافته، اما تاکنون محقق نشده و ضرورت دارد در جهت راهبری، تعمیر، راه‌اندازی و نگهداری ایستگاه سنجش آلودگی هوای اسلامشهر این اعتبار اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار