بازماندگان از تحصیل هم آنلاین در کلاس درس می‌نشینند

تهران (پانا) - نشست مشترک سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هماهنگی در اجرای طرح آبا در مناطق کم برخوردار،  با حضور رئیس سازمان متبوع، معاون امور فرهنگی کمیته امداد، مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور و مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد روز شنبه اول آذر در سالن شهید حججی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بازماندگان از تحصیل هم آنلاین در کلاس درس می‌نشینند

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، شهریار فولاد وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای طرح آبا در شرایط اپیدمی کرونا و تعطیلی مدارس گفت: آموزش و پرورش در این طرح در صدد است تا در مناطقی که دانش آموزان لازم التعلیم دسترسی به کلاس و درس ندارند و همچنین در زمان هایی که مدارس تعطیل است کلاس درس را برگزار کند.

فولادوند بیان کرد: روش آموزش در طرح آبا در زمان کرونا طیف گسترده ای مخاطب دارد که شاید به صورت اجتناب ناپذیر دسترسی به امکانات آموزشی نداشته باشند . هر چند معتقدیم که آموزش باید معطوف به تعامل باشد لیکن در شرایط خاص و ضرورت ها ، به این روش ها بسیار نیازمندیم.

وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: وزارت فناوری برای مناطقی که بیش از بیست خانوار دارند بستر اینترنت را فراهم کرده است و ما نیز بنا داریم با استفاده از ابزارهای الکترونیکی ، اینترنت موجود و با محوریت یک مدیرراهنما، کلاس های درس را برای بازماندگان از تحصیل برگزار کنیم.

معاون وزیر گفت: علاوه بر این، آموزش و پرورش نیز برای دانش آموزانی که دسترسی به کلاس و درس ندارند محتوا ، درسنامه تولید و بسته های آموزشی را به این مناطق ارسال می کند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با اعلام همکاری گفت: بر اساس نیازسنجی های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و شناسایی بازماندگان از تحصیل در سراسر کشور، این کمیته برنامه ریزی خواهد نمود تا در گام اول نسبت به پوشش ده درصد از این دانش آموزان اقدامات لازم را پیگیری کند.

گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور نیز در ابتدای نشست به تشریح و تبیین طرح آبا پرداخت و گفت: اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت های خیرین ، نهادها و موسسات بومی و محلی از طریق مدارس آموزش از راه دور مجری با برگزاری کلاس ها به شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری با استفاده فن آوری های نوین و تجهیزات آموزش های الکترونیکی از قبیل: تلویزیون لب تاپ و تبلت و ... با قابلیت اجرای برنامه های اندروید در هرکلاس، برای دانش آموزان هدف خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار