نفر برتر «میدون» از بزهکاری تا حوزه علمیه و پرورش بوقلمون

تهران (پانا) - محمد مهدی کرمی شرکت کننده قسمت سی و سه از فصل دوم برنامه میدون شبکه سه سیما از روزهای بزهکاری تا رفتن به حوزه علمیه و ایجاد کسب و کار در روستاهای کرمانشاه می گوید.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نفر برتر «میدون» از بزهکاری تا حوزه علمیه و پرورش بوقلمون

به گزارش روابط عمومی این برنامه، آقای کرمی جوانی از کرمانشاه روز چهارشنبه بر آنتن شبکه سه داستان زندگی و تحولات مثبت، از روزگار مواد فروشی تا همراهی رفیق و رفتن به مسجد و پیش نماز شدن در مسجد محله گفت.

شرکت کننده این قسمت از برنامه میدون جوان روحانی ساکن یکی از روستاهای کرمانشاه بود که با چالش های زیادی در زندگی روبه رو شده و در نهایت از یک کسب و کار پرخطر ؛ تبدیل به یک روحانی با کسب و کار مفید شده است.
وی در برنامه میدون از داستان زندگی اش گفت: چند محله هستند در کشور که در بزهکاری رتبه یک دارند، و من بچه منطقه چهار کرمانشاه هستم یکی از همون محله های بزهکاری. از زمانیکه یادم هست اتفاقات بدی جلوی چشمم دیدم، من و چند نفر که با دعواهای محلی اسمم سر زبون ها افتاد و اگر بخاطر دعاهای پدر و نان حلال مادر پدرم نبود، قطعا سالم نبودم و اینجا نمیتونستم بیام.
تا حدود هجده سالگی برهمین منوال گذشت تا یک روز، پدر یکی از همین رفقای کوچه و محله اومد و از من سراغ پسرش، علی رو گرفت. علی تزریق میکرد، حتی چند باری خودم برای علی تزریق کردم؛ همان جا و توی همون لحظه تصویر پدرم رو توی چشمان پدر علی دیدم و با خودم گفتم حتما یک روزم نوبت من میشه، یک روزم من باید توی خرابه یا جوب قصه علی برام تکرار بشه. اما رفیق خوب داشتن نعمتی است و امین یکی از همون رفقا بود که دست من رو گرفت و راهی مسجد کرد، اوایل همه نگاه های سنگین داشتن و با چشم هاشون مارو دنبال میکردن تا بالاخره یک روز من شدم امام جماعت دوم مسجد. یک روز حاج آقا اومد و بهم گفت که برم حوزه علمیه، باخودم گفتم من و حوزه، ولی رفتم حوزه و تمام مدت تو فکر این بودم رفقایی که حال اول من رو داشتن چه اتفاقی براشون میوفته ، من همیشه درگیر بودم که برای اینها چه باید کرد و با خودم گفتم هرکاری از دستم بربیاد باید برای بچه محل هام انجام بدم و بهترین کار این بود تا مشغول شوند و مهم تر درآمدزایی داشته باشند.
محمدمهدی کرمی، با کسب و کار و پرورش بوقلمون توانست، برای خود و اهل محله خود اشتغال و درآمدزایی ایجاد کند، به گفته مهمان این قسمت، برای جوانان منطقه چهار کرمانشاه که یکی از مناطق بزهکاری کشور است کاری جز خرید و فروش مواد و روآوردن به چنین کاری وجود نداشت و او با ایجاد چنین کسب و کاری توانست خانواده ها و جوانان منطقه و روستار را مشغول و به درآمدزایی برساند. او با فروش خانه خود که با هزاران سختی و کارگری آن را خریده بود، و با پول اندک از فروش خانه کسب و کارش را راه اندازی کرد.
در ادامه، داور برنامه جناب آقای عبدالملکی گفت: زنجیره ای که راه انداخته اید بسیار خوب است و در بحث کسب و کار گفته میشود اگر زنجیره های منطقه ای شکل بگیرند تعداد زیادی از افراد بهره‌مند و سود خوبی ایجاد می‌شود.
همچنین آقای یونچی به دیگر استعداد های منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه کرمانشاه حدود 72درصد از گیاهان دارویی کشور را داراست؛ می شود شما به عنوان یک روحانی، مشوق جوانان و افراد منطقه برای ایجاد دیگر کسب و کارها باشید.
داور برنامه در ادامه گفت: ما در خراسان رضوی، گیلان و بسیاری دیگر از استان ها معضل تغذیه بوقلمون را داریم؛ از شما به عنوان فردی موفق خواهش دارم تا آموزش بدهید که چگونه این کار را انجام می‌دهید تا ما با استفاده از تجارب و آموزش های شما در 30 استان دیگر این پرورش را راه اندازی کنیم.
محمدمهدی کرمی، یکی مهم از مهم ترین مشکلات این کسب و کار را نبود یک اتحادیه گفت و این موضوع باعث میشود تا پرورش دهنده ضربه مالی بخورد.
همچنین آقای کرمی گفت: یکی از مزیت های های اصلی تولید کارخانه خوراک برای بوقلمون را، اشتغال زایی برای افراد است.
آقای شکوهی نیا از دیگر داوران برنامه میدون در گفت و گو با محمدمهدی کرمی گفت:شما به زنجیره این کسب و کار فکر کرده اید، آیا به ادامه این فرایند نیز فکر کرده اید؟
آقای کرمی در پاسخ گفت: در بلند مدت در بحث قطعه بندی و کارخانه سوسیس و کالباس نیز ما می‌خواهیم سرمایه گذاری کنیم.
سرکار خانم مهرنوش خطاب به مهمان برنامه گفت: اگر من یک وام چهل میلیونی گرفته و با شما شروع به همکاری کنم، در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد؟
ایشان در جواب به سوال داور گفت: یک اتفاق مهم این است که ما مجوز برای شما ذیل زنجیره فعالیتمان و اولین اتفاق خوشایند دیگر این است که ما میتوانیم جوجه دولتی از سامانه سماست بگیریم. و برای این همکاری شرایط خاصی هم وجود ندارد، تنها پنجاه متر مکان و نیروی کار لازم دارید، و باید به این نکته توجه کنید در هرروستا بیشتر از پنج مزرعه به علت سازوکارهای دامپزشکی نمیتوانیم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار