برگزاری دومین دوره جشنواره ایده‌های نوآورانه برای حفاظت از تالاب‌های کشور

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران: از ۶ ایده ممتاز در طرح حفاظت از تالاب‌ها حمایت می‌شود

تهران (پانا) - مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با بیان اینکه آیین اختتامیه مجازی دومین دوره جشنواره «ایده‌ها و محصولات نوآورانه با تأکید بر جلب مشارکت مردم برای احیای تالاب‌های کشور» امروز در حال برگزاری است، گفت ایده‌های نوآورانه در دو بخش استارتاپی و مستقل دریافت شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین دوره جشنواره ایده‌های نوآورانه برای حفاظت از تالاب‌های کشور

علی ارواحی در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه برای حفاظت از تالاب‌های کشور اظهار کرد: این جشنواره از روز 26 آبان ماه آغاز شد. در سه روز نخست کارگاه‌های استارتاپی برگزار شدند و امروز مراسم اختتامیه آن به صورت مجازی برگزار می‌شود و تمام ایده‌هایی که راه یافته بودند و مرحله داوری را طی کرده بودند، امروز ارائه می‌شوند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزود: این جشنواره در دو بخش مستقل و استارتاپی برگزار می‌شود که در این دوره از جشنواره 60 ایده مستقل به مرحله پایانی راه یافتند. از بین آنها 3 ایده به عنوان ایده برتر در بخش ایده‌های مستقل معرفی می‌شود. علاوه بر این در بخش استارتاپی 40 شرکت کننده در قالب 8 گروه تقسیم بندی شدند که ایده‌ها به کمک تسهیلگران برای ارائه در روز پایانی که امروز است، پرورش می‌یابند.

وی گفت: امیدواریم حدود ۲۰ ایده پایانی در روز آخر جشنواره فرصت ارائه پیدا کنند. در پایان ایده‌ها بررسی و داوری می‌شوند و در نهایت ایده‌های برتر شناسایی می‌شود. امیدواریم این ایده‌ها در طرح حفاظت از تالاب‌های ایران برای اجرا مورد حمایت قرار بگیرند. در نهایت ۶ ایده ممتاز را خواهیم داشت که در طرح حفاظت از تالاب‌ها حمایت می‌شود. سایر ایده‌هایی که برتر شدند نیز تلاش می‌شود در سایر بخش‌ها از جمله سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت گردشگری مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره ایده‌ها سال گذشته در شهر ارومیه و به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد و امسال میزبان این جشنواره دانشگاه تبریز است.

ارواحی در پاسخ به این سوال که آیا آسیب‌شناسی صورت گرفته که نخستین دوره از جشنواره به چه میزان در جلب مشارکت‌ها اثرگذار بوده است، گفت: در واقع دوره اول جشنواره تمرینی جدید برای ما بود. قطعاً کاستی‌ها و مواردی وجود دارد که به مرور آنها را شناسایی و رفع می‌کنیم. برگزاری نخستین جشنواره اتفاق مهمی بود چون بستری را فراهم کرد تا متخصصان و ایده‌پردازان در حوزه تالاب بتوانند ایده‌های خود را در حوزه تالاب‌ها ارائه دهند که با برگزاری این جشنواره تجارب و دستاوردهای را کسب کردیم و تلاش شد در دومین جشنواره سطح کیفی آن را هم در بخش داوری و هم در بخش برگزاری جشنواره بالا ببریم. البته شیوع ویروس کرونا در فرایند برگزاری جشنواره اثرگذار بود از این بابت که برنامه‌ریزی‌ها قبل از شیوع کرونا شروع شده بود اما برنامه‌ها تحت تاثیر قرار گرفت. علی‌رغم این اتفاق تلاش شد تا برگزاری جشنواره متوقف نشود که یک قدم رو به جلو بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار