حمایت وزارت راه از فارغ التحصیلان صنعت ساختمانی

تهران(پانا) - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به همکاری وزارت راه برای عملیاتی شدن هوشمندسازی ساختمان سبز می گوید تحت فعالیت این ستاد هم برای فارغ التحصیلان صنعت ساختمان، شغل ایجاد خواهد شد و هم برای مقاوم سازی ساختمان‌ها و ساخت و ساز صنعتی گام بر می‌داریم.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
حمایت وزارت راه از فارغ التحصیلان صنعت ساختمانی

«احمد خرم» درباره اجرای مراقبت و نگهداری ساختمان‌ها برگزارشد، گفت: ٥٥٠ هزار عضو رسمی در نظام مهندسی ساختمان داریم که برخی شاغل و بیش از ٦٠ درصد از مهندسین یا در شغل خود کار نمی‌کنند و یا بیکار هستند و حتی بسیاری ار مهندسان در اسنپ (تاکسی اینترنتی) کار می‌کنند.

وی گفت: امروز برای اولین بار نشستی برگزار می‌شود که قرار است فکری برای مهندسین بیکار و هم چنین بهره برداران از ساختمان شود؛ سال‌ها است موضوع نگهداری، مرمت و بازسازی و نوسازی ساختمان را فراموش کردیم که در درون این فراموشی، موضوع مهم تر مقاوم سازی ساختمان دیده می‌شود.

خرم ادامه داد: اکنون در صنعتی سازی، هوشمندسازی و بهره برداری از ساختمان سبز عقب هستیم. در نسل سوم ساخت و ساز در جهان قرار داریم درحالی که جهان در نسل ششم ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه به شدت از ساخت و ساز از جهان عقب ماندیم، گفت: این عقب ماندگی حل نمی‌شود مگر اینکه متولی مسکن(وزارت راه و شهرسازی) با متصدی ساختمان (ساختمان نظام مهندسی کل کشور) با هم همراه و هم عرض شوند)

به گفته خرم اکنون این اراده در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا با تشکیل ستاد صنعتی سازی عقب ماندگی در کشور جبران شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: حداقل باید ٤٠ درصد صنعتی سازی در کشور داشتیم در حالی که اکنون زیر پنج درصد به روش صنعتی‌سازی عمل شده است.

خرم گفت: با حمایت وزارت راه با تشکیل ستاد، صنعتی‌سازی برای هوشمندسازی و ساختمان سبز به سرعت عملیاتی خواهد شد که تحت فعالیت این ستاد هم برای فارغ التحصیلان صنعت ساختمان، شغل ایجاد خواهد شد و هم برای مقاوم سازی ساختمان‌ها و ساخت و ساز صنعتی گام بر می‌داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار